arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

«احتمال باران اسیدی» در جشنواره فیلم زوریخ

فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» نخستین ساخته­ بهتاش صناعی ها به یازدهمین جشنواره فیلم زوریخ راه یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«احتمال باران اسیدی» در بخش «چشم انداز جدید جهان» یازدهمین جشنواره فیلم زوریخ نمایش داده خواهد شد و مریم مقدم و بهتاش صناعی ها برای نمایش این فیلم به سوئیس می روند.

جشنواره فیلم زوریخ از جمله فستیوال‌های تاثیرگذار و معتبر اروپاست که هر ساله بیش از هشتاد هزار مخاطب و تعداد زیادی از چهره های مطرح سینمای اروپا و جهان را در این رویداد حضور پیدا می کنند.

بزرگداشت امسال جشنواره زوریخ به مایک لی، سینماگر برجسته انگلیسی اختصاص دارد. بخش ویژه کشور مهمان امسال این جشنواره به سینمای ایران و نسل جدید سینماگران ایرانی اختصاص دارد. این جشنواره امسال از ۲  تا ۱۲ مهر ماه  در شهر زوریخ، سوییس برگزار می شود.

 فیلم «احتمال باران اسیدی» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه  در بخش نگاه نو(فیلم اولی­ها) و نامزد جایزه بهترین فیلم در بخش «هنر و تجربه» شد.

روح اله برادری و سمیرا برادری تهیه کنندگان «احتمال باران اسیدی» و شمس لنگرودی، مریم مقدم و پوریا رحیمی سام بازیگران اصلی آن هستند.

 ایرج رامین فر به عنوان طراح صحنه و لباس، کامبوزیا پرتوی به عنوان مشاور کارگردان و محمدرضا جهان پناه به عنوان مدیر فیلمبرداری، بهتاش صناعی ها را در این فیلم همراهی کرده اند که فیلمنامه آن به قلم خود کارگردان و مریم مقدم نوشته شده است.

پخش بین المللی فیلم «احتمال باران اسیدی» به عهده محمد اطبایی است. 

منبع: مهر
نظرات بینندگان