arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

رضایت ریاض از ضمانت‌های اوباما درباره «برجام»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه عربستان سعودی می‌گوید کشورش از ضمانت‌های رئیس‌جمهور آمریکا درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 خرسند است.

به گزارش فارس، «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان سعودی می‌گوید ریاض از ضمانت‌هایی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 داده خرسند است.

«الجبیر» که بعد از دیدار ملک سلمان، پادشاه کشورش با باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا صحبت می‌کرد گفت اوباما به سلمان اطمینان خاطر داده که این توافق هسته‌ای از دست‌یابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری می‌کند و حاوی مفادی برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، در صورت عدم پایبندی آن کشور است.

الجبیر گفت: «پادشاه عربستان، بعد از سپری کردن دو ماه گذشته به مشورت با متحدانمان از این ضمانت‌ها خرسند شدند. ما معتقدیم این توافق به امنیت و ثبات در منطقه منجر می‌شود.»

اوباما و ملک سلمان در کنفرانس خبری مشترک، درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اظهارات اندکی مطرح کردند.

اوباما در جمع خبرنگارانی که در دفتر خاگدیس در کاخ سفید حضور داشتند گفت: «ما درباره یمن و ضرورت بازگرداندن دولتی کارآمد که فراگیر باشد و بتواند از مشکلات انسانی در آنجا بکاهد، دغدغه‌های مشترکی داریم.»
نظرات بینندگان