arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

پنجمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 5، صبح امروز با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب(ع) در منطقه عمومی اصفهان با شرکت کلیه پایگاه های شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش، سخنگوی این رزمایش با اعلام این گفت: در این مرحله دَهها فروند از انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به مدت دو روز به انجام رزمایش خواهند پرداخت.

وی افزود: در این رزمایش، هواپیماهای جنگنده سوخو24 با شعاع و بُرد عملیاتی بلند، اف 4، اف 5 ، میگ 29، اف 14، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ 707 و 747، انواع پهپادها همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای سی 130حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: تمرین عملیات بُرد بلند جنگنده ها همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه زنی بمب ها و راکت ها در عملیات هوا به زمین و هوا به هوا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با بکارگیری پرنده های باسرنشین و بدون سرنشین، استفاده از هواپیماهای گشت هوایی به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف شده؛ از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.

سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 5، ادامه داد: قطعات طراحی شده در مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور، صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در این رزمایش مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: انجام تیراندازی های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین با استفاده از بمب های هوشمند سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک های لیزری، تلویزیونی، حرارتی و راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از دیگر بخش های مهم این مرحله از رزمایش است که در سطح گسترده ای انجام می شود.

وی با بیان این‌که «برای اولین بار این رزمایش در سطح تاکتیکی و با رویکرد جدید طراحی شده است» افزود: رزمایش فداییان حریم ولایت 5 با تاکتیک های عملیاتی جدید و سامانه های مختلف دشمن، رزم جدیدی را به ثبت رسانده است.

وی با اعلام این مطلب که رویکرد این رزمایش درس از مکتب عاشوراست، گفت: خلبانان جوان، شجاع، آموزش دیده و متبحر نیروی هوایی ارتش با تأسی از فرهنگ عاشورایی و تجربه گرانبهای پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، دانسته ها و تاکتیک های رزمی خود را در این رزمایش تمرین خواهند کرد.
نظرات بینندگان