arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

راز پنهان مظنون شماره یک قتل کودک 10ساله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مظنون شماره يك پرونده قتل پسربچه ١٠ ساله، درحاليكه با لباس‌هاي خوني دستگير شد، جنايت را انكار كرد. اين مرد در بازجويي‌ها گفت كه مقتول را تنها در روياهايش ديده است.

ساعت ٣٠: ١٤ روز دهم شهريور ماه بود كه تلخ ترين جنايت در خیابان بازارچه شاپور تهران اتفاق افتاد. حادثه تلخي كه در آن پسربچه ١٠ ساله به طرز هولناكي جان باخت. سر اين پسربچه را بريده بودند و هيچ‌كس نمي‌دانست چرا بچه‌اي ١٠ ساله قرباني چنين جنايتي شده است. بعد از وقوع اين حادثه بلافاصله پليس جنايي وارد عمل شد و با حضور در محل به تحقيق در اين رابطه پرداخت.

پس از حضور ماموران کلانتری بود كه مشخص شد جسد متعلق به پسربچه‌ای ١٠ ساله به نام سپهر است. پسربچه براي خرید نان و خوراكي از خانه‌شان بيرون رفته بود ولي ديگر هرگز بازنگشت. سپهر جلوي در خانه‌شان بود كه سرش را از تنش جدا كردند و به دليل بریدگی عمیق گردن جان خود را از دست داد.

با اعلام اين جنايت وحشتناك به اداره دهم و قاضی کشیک ویژه قتل، بلافاصله دستور ويژه به تیم جنايي براي تحقيق و پيگيري ماجرا صادر شد و پرونده‌اي در مورد قتل پسربچه ١٠ ساله تشکیل شد.

در همان مراحل نخست تحقيقات، یکی از اهالی محل که با مشاهده جسد پسربچه با پلیس و مرکز اورژانس تماس گرفته بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «با موتورسیکلت درحال عبور از کوچه بودم که پسربچه‌ای را دیدم روی زمین افتاده و غرق در خون است. بلافاصله با اورژانس و ١١٠ تماس گرفتم. ابتدا تصور کردم که تصادف کرده اما بعدا مشخص شد که گردن پسربچه را بریدند.»

در ادامه زن جواني قاتل را با یک قبضه چاقو در داخل کوچه محل جنایت مشاهده کرده بود كه در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «من کنار پنجره بودم که یک مرد جوان با لباس آبی نفتی درحالی‌که یک چاقو در دست داشت، از کوچه خارج شد.»

با اظهارات شاهدان بود كه سرنخ‌هايي پيش روي بازپرس و تيم تحقيق قرار گرفت. ادامه تحقيقات کارآگاهان نشان داد كه یکی از ساختمان‌های محل وقوع جنایت مجهز به دوربين‌های مداربسته است. بنابراين بلافاصله تصاویر دوربین‌های مداربسته این ساختمان بازبینی شد و بنابر اظهارات برخی از اهالی محل مبنی بر مشاهده جوانی با چاقو، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر جوانی قد بلند و تنومند حدودا ٣٥ ساله شدند که پشت سر مقتول وارد کوچه محل جنایت شده و دقایقی پس از آن نیز با یک چاقو از کوچه خارج شد.

با بدست آمدن تصاویر متهم پرونده و احتمال ارتکاب جنایت از سوي این مرد، تصویر وی به اهالی محل نشان داده شد كه آنها هم موفق به شناسایی اين مرد شدند. مظنون شماره يك اين پرونده اشکان نام داشت. وي كه ٣٦ ساله است  یکی از اهالی بازارچه شاپور بود. بررسی سوابق اشکان نشان داد که او از مجرمان سابقه‌داری است که تاکنون در سال‌های ٧٩، ٩٢ و ٩٣ دستگیر و روانه زندان شده است که سه سابقه او مربوط به ضرب و شتم است.

با شناسایی هویت اشکان، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت تيم جنايي درحال بررسي روي اين موضوع مهم بودند تا اينكه در نهايت ساعت ٣٠: ١٧ روز ١١ شهريور اين مرد خطرناك در محدوده چهارراه گلوبندک شناسايي و در حاليكه هنوز آثار خون روی لباس‌هایش وجود داشت دستگير شد.

اشکان پس از دستگيري، بلافاصله تحت بازجويي قرار گرفت ولي منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد. وي به ماموران گفت: «روز حادثه من داخل خانه‌ام درحال استراحت بودم که سر و صدای بچه‌ها از داخل کوچه مرا عصبانی كرد. براي همين به داخل كوچه آمدم تا به آنها تذكر بدهم. ولي زمانیکه وارد کوچه شدم، بچه‌ای را آنجا مشاهده نکردم. وقتي بيشتر نگاه كردم پسربچه‌ای تقریبا ١٠ ساله را دیدم که در ابتدای کوچه پايین‌تر ایستاده بود. من فقط دیدم كه او پايین کوچه ایستاده است. ولي به سمتش نرفتم و بدون اينكه حرفي به او بزنم وارد خانه‌ام شدم. من فقط این صحنه را به خاطر دارم و از موضوع قتل پسربچه ١٠ ساله در نزدیکی محل سکونت خود اطلاع نداشتم.»

متهم در اينكه «آیا مقتول را قبلا هم دیده بود يا نه» به کارآگاهان گفت: «فقط به یاد دارم شبیه بچگی‌های خودم بود و او را در سر کوچه پايینی دیدم . او را قبلا در رویاهام دیده بودم.»

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، در مورد اين پرونده گفت: «متهم در تحقیقات نخست منکر هرگونه ارتکاب جنایت و قتل پسربچه ١٠ ساله شده اما با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده از متهم و همچنین تصاویر دوربین‌های مداربسته از محل جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.»

منبع: شهروند
نظرات بینندگان