arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

خواص معجزه‌آساي روغن آفتابگردان

روغن‌هاي خوراكي طبيعي هميشه مصارف آرايشي نيز داشته‌اند. درچند سال اخير روغن زيتون در صدر اين نوع از روغن‌ها قرار گرفته است. اما انصاف نيست كه از روغن آفتابگردان نام نبريم و از تاثيرات بي‌نظير آن بر پوست چيزي نگوييم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
۱- ضد التهاب
روغن آفتابگردان يكي از بهترين روغن‌هاي خوراكي است كه براي پوست نيز مقيد است. خاصيت ضدالتهابي آن باعث مي‌شود تا التهابات يا سوزش پوست به هر دليل داخلي يا خارجي برطرف شود. از اين روغن مي‌توانيد هر روز استفاده كنيد. به خصوص كساني كه پوست آنها در اثر تابش آفتاب يا واكنش‌هاي آلرژيك و يا گزش حشرات آسيب ديده است.

۲- غذاي پوست
روغن آفتابگردان حاوي مقدار زيادي ويتامين E است به همين دليل روغن بادام و كره درخت روغن در اولويت قرار مي‌گيرد. از روغن بادام و كره درخت روغن در ساخت كرم‌هاي پوست استفاده مي‌كنند. ويتامين E موجود در روغن آفتابگردان نه‌تنها از پوست‌تان در برابر عوامل خارجي و اشعه يووي محافظت مي‌كند بلكه مانع خشك شدن پوست نيز مي‌شود و از به وجود آمدن چين و چروك جلوگيري مي‌كند. روغن آفتابگردان علاوه بر ويتامين E، ويتامين A و C ‌ و D نيز دارد. همچنين بتاكارتن و موم موجود در اين روغن با ايجاد يك لايه روي پوست‌تان از سلول‌هاي پوست محافظت مي‌كند.

۳- مرطوب‌كننده پوست
گرچه خواص روغن آفتابگردان دست‌كم گرفته شده ولي اين روغن نسبت به ساير روغن‌ها به راحتي جذب پوست مي‌شود و در نتيجه پوست را عميقاً مرطوب نگه مي‌دارد و روي پوست لايه‌هاي چربي به جا نمي‌گذارد كه باعث مسدود شدن منافذ پوست شود.
به همين دليل براي انواع پوست مناسب است خصوصا كساني كه پوست‌هاي خشك و حساس و مستعد به آكنه دارند.
روغن آفتابگردان براي پاكسازي صورت نيز به كار مي‌رود نيازي نيست كه بعد از مدتي آن را بشوييد و از كرم مرطوب‌كننده استفاده كنيد زيرا اين روغن خود باعث رطوبت پوست مي‌شود و به آن غذارساني مي‌كند.

ساعت 24
نظرات بینندگان