arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

حضور ۳۱ هزار و ۷۴ زائر ایرانی در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از حضور ۳۱ هزار و ۷۴ زائر ایرانی در عربستان سعودی خبر داد و گفت: هم‌اکنون نیمی از زائران در مکه و نیمی دیگر در مدینه حضور دارند. همچنین ۲۶ شهریور تمام زائران از مدینه به مکه می‌روند.

حمید محمدی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت زائران بیت‌الله الحرام گفت: تا امروز 114 پرواز از ایران زائران را به عربستان منتقل کرده‌اند و هم‌اکنون 31 هزار و 74 زائر ایرانی وارد عربستان شدند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هم‌اکنون 17 هزار و 536 زائر ایرانی در مدینه منوره حضور دارند، افزود: زائران ایرانی حاضر در مکه مکرمه به 17 هزار و 538 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از 12 شهریورماه پروازهای زائران مدینه بعد آغاز شده و تاکنون 12 پرواز از فرودگاه ایران به جده آمده است. هم‌اکنون 5 هزار و 570 زائر ایرانی مدینه بعد در مکه حضور دارند.

محمدی با بیان اینکه هم‌اکنون اوضاع کلی زائران به لحاظ اسکان و حمل و نقل در شرایط مطلوب به سر می‌برد، گفت: در حوزه پزشکی نیز مشکلی نداریم و مجوز 12 درمانگاه در مدینه و 20 مطب در مکه گرفته شده است و در خدمت زائران ایرانی هستند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت افزود: 26 شهریورماه تمامی زائران از مدینه به مکه می‌روند و در 5 مهرماه اولین گروه زائران مدینه بعد وارد مدینه منوره می‌شوند.
نظرات بینندگان