arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

کفاشیان : کی‌روش کارش را جدی بگیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس فدراسیون فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد که کارلوس کی‌روش احساس کند وزارت ورزش و جوانان هم حامی تیم ملی فوتبال است.

علی‌ کفاشیان در گفت‌و‌گو با ایسنا،‌ در ارتباط با آخرین اتفاقات فوتبال ایران، دیدار تیم ملی مقابل گوام، حضورش در هلند و آلمان به منظور رایزنی با روسای فدراسیون‌های این دو کشور برای برپایی اردو و دیدارهای دوستانه،‌ حمایت مسئولان پس از صحبت‌های کی‌روش در نشست خبری،‌ تکلیف پول‌های بلوکه شده فوتبال ایران و آخرین اظهار نظر وزیر ورزش و جوانان در مورد حضورش بر سر تمرین تیم ملی فوتبال بزرگسالان و المپیک در آینده،‌ صحبت‌هایی را انجام داد که در ادامه آن را می‌خوانید.

* تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در مرحله انتخابی جا‌م جها‌نی 2018 روسیه موفق شد در ورزشگاه آزادی با شش گل گوام را شکست دهد. دیداری که نشان از پوست اندازی در تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران داشت و بسیاری از بازیکنان به میدان رفته در این بازی در سنینی قرار داشتند که می‌توانیم به آینده فو‌تبا‌ل ایران امیدوار باشیم.

تیم ‌ملی شکل و شاکله خودش را گرفته است و بازیکنان کم کم در تیم ‌ملی جا افتاده‌اند. بچه‌ها به خوبی می‌دانند هیچ کشوری حتی کشورهای کوچک را آسان تلقی نکنند و بهترین عملکرد و نمایش خود را در زمین بازی ارائه کنند. خوشحال هستم که در بازی با گوام بازیکنان تیم ‌ملی تا آخرین لحظه جنگیدند و به فکر ارائه یک بازی خوب بودند. با این روحیه و ترکیبی که از تیم ‌ملی به میدان می‌رود مطمئنا تیم خوبی خواهیم داشت.

* اما هنوز دغدغه‌های کی‌روش برای برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی مناسب برطرف نشده است.

کی‌روش از ما بازی‌های تدارکاتی بیشتری را درخواست کرده است تا بازیکنان جوان ما تجربه بیشتری کسب کنند و با گذر زمان رشد کند ما نیز به این قضیه اعتقاد داریم و از سرمربی تیم ‌ملی در این رابطه برنامه خواسته‌ایم که اگر دیدار تدارکاتی بیشتری می‌خواهند زمان آن را به فدراسیون فو‌تبا‌ل اعلام کنند و ما بتوانیم دیدارهای تدارکاتی را برای تیم ‌ملی در نظر بگیریم.

* خیلی‌ها بعد از بازی با گوام به تیم ‌ملی امیدوار شدند و این بار شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که نوید یک تیم خوب برای حضور هر چه بهتر در جا‌م جها‌نی 2018 روسیه و 2019 امارات به مردم داده شده است و شما از کسانی بودید که برای ادامه همکاری کا‌ر‌لوس کی‌روش در تیم ‌ملی خیلی تلاش کردید.

باید بدانیم که سایر کشورها به سرعت در حال پیشرفت و تلاش هستند و شاهد هستیم که چه نتایجی رقم می‌خورد و چه شگفتی‌هایی ایجاد می‌شود. آنها نفراتی را در تیم‌های خود به کار می‌گیرند تا رشد کنند برای همین نیز ما هم همواره تلاش‌مان بر این بوده که بتوانیم از تیم ‌ملی حمایت کنیم. کی‌روش مطمئنا با در نظر گرفتن بازی‌های تدارکاتی بیشتر نظرش جلب و رضایت بیشتری خواهد داشت. امیدواریم کی‌روش نیز کارش را جدی بگیرد تا بتوانیم خوب پیش برویم.

* در ارتباط با دیدار با هند نیز توضیح دهید آنها به نظر فو‌تبا‌ل تقریبا ناشناخته‌ای برای ما ایرانی‌ها دارند، چرا که در سال‌های اخیر ر‌قا‌بت چندانی با آنها نداشته‌ایم.

هند دو، سه بازی را انجام داده و شناخت نسبی از آنها به دست آورده‌ایم. اگر بتوانیم همین دیدار خوبی را که بازیکنان‌مان مقابل گوام انجام داده‌اند در دیدار مقابل هند نیز به نمایش بگذارند با مشکلی در هند مواجه نخواهیم بود.

* کماکان اختلاف‌هایی بین مسئولان تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان و تیم ‌ملی المپیک فو‌تبا‌ل ایران وجود دارد و این دو هر زمانی که اردوهای مشترکی برگزار می‌شود با مشکل مواجه هستند و اظهار نظرهایی را در قبال یکدیگر دارند که چندان مناسب نیست.

ما در این رابطه حتما جلسه‌ای خواهیم گذاشت و با کاشانی به عنوان مدیر تیم ‌ المپیک فو‌تبا‌ل ایران صحبت خواهیم کرد. با کی‌روش در این رابطه حرف زده‌ام و جلساتی را برگزار می‌کنیم تا مسئولان این دو تیم با یکدیگر هماهنگ‌تر باشند. هدف هر دوی این افراد موفقیت تیم ‌ملی است. کی‌روش نیز معتقد است که اگر تیم المپیک عملکرد خوبی داشته باشد تیم ‌ملی نیز با قدرت بیشتری همراه است.

اولویت اصلی با بازی‌های رسمی تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان است، این که بازیکنان امید ما در تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان حضور داشته باشند به آنها شخصیت داده می‌شود و به تجربه آنها کمک خواهد کرد. این کار دو جانبه قطعا در راستای تقویت تیم المپیک نیز خواهد بود.

* در هفته‌ جاری یک سفر دو روزه خواهی داشت و پس از آن به کشور باز می‌گردید در ارتباط با این سفر توضیح می دهید؟

سه‌شنبه و چهارشنبه هفته‌ جاری سفری دو روزه به هلند و آلمان خواهم داشت تا با روسای فدراسیون‌های آنها دیدار کنم. منظور از این سفر، برقراری همکاری‌های متقابل و نیز برگزاری دیدارهای دوستانه در رده‌های ملی مختلف است. با کی‌روش نیز که صحبت کردم او تمایل داشت تا رایزنی‌های لازم صورت گیرد و بتوانیم اردوهایی را در این دو کشور داشته باشیم حتی در ارتباط با دیدارهای دوستانه نیز سرمربی تیم ‌ملی ابراز تمایل کرده‌اند تا اگر می‌توانیم چنین دیدارهایی حتی اگر با تیم‌های باشگاهی آنها باشد برای تیم ‌ملی تدارک ببینیم. ان‌شا‌ء‌الله مذاکرات را انجام خواهیم داد و تفاهم‌هایی را با فدراسیون‌های هلند و آلمان خواهیم داشت. یک روز در هلند و یک روز دیگر در آلمان خواهم بود.

* با توجه به صحبت‌های اخیر مطرح شده و شائبه‌های ایجاد شده در ارتباط با افرادی که به احتمال فراوان برای انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل شرکت خواهند کرد، موضع رسمی شما برای حضور در این انتخابات چیست؟

انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل در اسفند ماه برگزار می‌شود و ما قبل از این انتخابات، مجمعی را در آبان یا آذر ماه خواهیم داشت که در ارتباط با مسائل مختلف در این مجمع صحبت خواهیم کرد. پس از برگزاری این جلسه در ارتباط با حضورم در انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل اظهار نظر می‌کنم، اما فعلا تا آن زمان بهتر است که در این رابطه خیلی مطلبی عنوان نشود، چرا که زمان زیادی تا انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل باقی‌ مانده است.

* برخی از افرادی که به احتمال زیاد در این انتخابات شرکت خواهند کرد، افرادی هستند که هم اکنون نیز در فدراسیون فو‌تبا‌ل دارای مسئولیت هستند. نظر شما در این رابطه چیست؟

حضور افراد مختلف در انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل اتفاق خوبی است. این که افرادی که دارای توانمندی هستند بتوانند در انتخابات شرکت کنند خیلی خوب است و من نیز به شخصه از این مطلب استقبال می‌کنم، چرا که می‌تواند به هر‌ چه‌ بهتر برگزار شدن انتخابات کمک کند و افراد مختلفی برای تصدی ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل کاندید شوند.

* وزیر ورزش و جوانان پس از حضور بر سر تمرین تیم ‌ملی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی عنوان کرده است که قصد دارد بر سر تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل نیز حاضر شود. با توجه به تقابل‌هایی که در مدت‌ اخیر بین وزیر ورزش و جوانان و سرمربی تیم ‌ملی بود این اتفاق را چگونه ارزیابی می کنید.

بالاخره تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران جزو تیم‌های ملی مهم در کشور است. من این اتفاقات را تقابل نمی دانم،‌ بلکه نظرات مختلفی است که ارائه می‌شود و هر شخصی نظر خودش را دارد. امیدوارم که این حس در کی‌روش نیز به وجود بیاید و بداند که وزارت ورزش و جوانان از تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل حمایت می‌کند، علاوه و بر این حمایت وزارت ورزش از تیم ملی احساس شود. کی‌روش نیز باید در مصاحبه‌های خود تنها مسائل فنی را عنوان کند و در ارتباط با مسائل مختلفی که مربوط به اشخاص است، این مساله را به ما واگذار کند که در فدراسیون فو‌تبا‌ل مدیریت می‌کنیم و قطعا ما سعی خواهیم کرد که تعامل به وجود بیاید.

* سرمربی تیم ‌ملی در نشست خبری بعد از دیدار با گوام نیز، اظها‌ر کرد که دیگر وقت آن نیست که بپرسید از دست سرمربی تیم ‌ملی چه کاری بر می‌آید، وقت آن است که از مسئولان بپرسید که چه کاری برای تیم ‌ملی انجام می‌دهند.

ما در فدراسیون فو‌تبا‌ل هر کاری که از کارمان بر آمده انجام داده‌ایم و اولویت اول‌مان در فدراسیون تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل بز‌ر‌گسالان ایران بوده است. از این پس نیز هر کاری که از دستمان بر بیاید برای تیم ‌ملی انجام خواهیم داد و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

* تکلیف پول‌های بلوکه شده فو‌تبا‌ل ایران به کجا رسید؟

به شکل جدی به دنبال آزاد شدن پول‌های بلوکه شدن فو‌تبا‌ل ایران هستیم و تقریبا این پول‌های بلوکه شده آزاد شده است.
نظرات بینندگان