arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

افزایش خطر سکته قلبی در افراد مبتلا به افسردگی

طبق یافته اخیر پژوهشگران، وجود همزمان افسردگی و فشار خون بالا یا پائین در افراد موجب افزایش خطر بروز عوارض قلبی و سکته می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مطالعات و پژوهش های یکی از محققان دانشگاه گلاسکو منجر به کشف ارتباط بین فشار خون، افسردگی و افزایش خطر ابتلا به سکته شد. بر این اساس میزان بالای فشار خون یا کم بودن آن همزمان با عارضه افسردگی، خطر بروز سکته را در فرد به شدت افزایش خواهد داد.

دکتر «باوتش جانی»، سرپرست تیم تحقیق در مطالعات خود با بررسی شرایط ۳۵,۵۳۷ بیمار مبتلا به عوارض قلبی، دیابت و دارای سابقه سکته، به ارزیابی نقش افسردگی در بروز این عوارض پرداخت. این مطالعات برای مدت چهار سال ادامه یافت و در این مدت زمان تعداد ۳۹۳۹ فرد بیمار از بین افراد مورد مطالعه قرار گرفته، حداقل یک عارضه خطرناک را تجربه کرده بودند.

دکتر جانی با آنالیز یافته های خود دریافت که خطر بروز مشکلاتی از جمله سکته، حملات قلبی، نقصان در عملکرد قلب یا مرگ بر اثر بیماری های مرتبط با قلب در بین افرادی که دارای افسردگی و فشار خون بالا هستند به میزان ۸۳ درصد بیشتر از سایرین بوده و افرادی که به طور همزمان از افسردگی و کم بودن فشار خون رنج می برند ۳۶ درصد بیشتر از افرادی که دارای تنها یکی از این دو عارضه هستند، در معرض سکته های قلبی قرار دارند.

وی تاکید دارد که بیماران دارای فشار خون بالا یا پایین باید از نظر روانی تحت کنترل قرار گرفته و در صورت بروز علائم افسردگی در آنها، باید روش های درمانی در اسرع وقت انجام شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان