arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۵۴۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

علی دایی؛ استعداد یاب ستاره کُش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرسپولیس امسال آن قدر زیبا بازی می‌کند که هنوز هیچ کسی جرات نکرده به طور علنی با برانکو ایوانکویچ مخالفت کند.

ستاره‌های این فصل پرسپولیس؛ مهدی طارمی، امید‌ عالی‌شاه، احمد نوراللهی و علی علی‌پور، همه و همه از کسانی هستند که علی دایی آن ها را به فوتبال ایران معرفی کرده است.

یکی از اخلاق‌های معروف علی دایی، این است که او جوششی با ستاره‌ها ندارد و خیلی سخت با آن ها کنار می‌آید. قطعا شهریار در سال های اول مربی‌گری (به خصوص در تیم ملی)، علاقه‌ای نداشت با کسانی کار کند که در دوره‌ بازیگری به چشمانش زل می‌زدند و به او پاس نمی‌دادند!

همین شد که دایی به جای این که با ستاره‌ها کار کند، ترجیح داد استعداد ها را به بشناساند.
کریم انصاری فرد و سجاد شهباز زاده هم بازیکنانی هستند که علی دایی آن ها را به فوتبال ایران معرفی کرد. کریم که سابقه 2 بار آقای گلی در لیگ دارد و سجاد هم نشان داده اگر اتفاق خاصی نیفتد، به عنوان مثال مصدوم نشود یا بنا بر شرایط، پست بازی‌اش تغییر نکند، یک گل‌زن 6 دانگ است.

شهریار، دوران سکان داری تیم ملی هم نشان داد که از بازی دادن به جوانان هیچ ترسی ندارد. او در روزهایی که با علی کریمی، کریم باقری و علی نیکبخت واحدی خیلی میانه خوبی نداشت، جوان‌‌های خوبی را به تیم ملی معرفی کرد.

مسعود شجاعی، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری، کریم انصاری فرد، غلامرضا رضایی، خسرو حیدری و سید مهدی رحمتی، از جمله کسانی بودند که با حضور علی دایی بر نیمکت، فرصت این را داشتند تا سهم شان در ترکیب ملی بیشتر و بیشتر شود و بازیکن اصلی تیم لقب بگیرند.
هر چند خاطره بدی از مجید غلام‌نژاد و اعتماد بیش از حد علی دایی به او هم داریم، اما به حق باید آقای گل جهان را یک استعداد یاب موفق لقب گرفته است.

همین فصل گذشته میدان دادن به مهدی طارمی و اجمد نوراللهی، فشار را بر دایی زیاد کرده بود و او را را به نقطه اخراج رساند. اما کاپیتان پیشین نشان داده هیچ ترسی ندارد بازیکنانی را از ایران جوان بوشهر و فولاد یزد به پرسپولیس اضافه کند. ثمره کار دایی این جا مشخص می‌شود که امروز مهدی طارمی بازیکن فیکس تیم ملی است و احمد نوراللهی راه زیادی تا رسیدن به پیراهن مقدس سفید ایران ندارد. عالی شاه ملی پوش شده و در مورد علی‌پور هم او بود که این جوان را از قائم شهر به تهران آورد تا برای راه‌ آهن بدرخشد و مورد توجه کادر پرسپولیس قرار بگیرد.

شاید بتوان این اعتماد به استعداد ها را، ناشی از عدم اعتماد به ستاره ها دانست. دایی که هیچ وقت با بازیکن های معروف رابطه خوبی نگرفت، سعی کرده که در امر استعداد یابی آن قدر قوی ظاهر شود که کسی خلا ستاره ها را در تیمش احساس نکند. باید از این اخلاق نه چندان جذاب علی دایی تشکر کنیم، چرا که باعث شده امروز ستاره هایی در زمین فوتبال ببینیم که بدون حضور دایی، بعید بود آن ها حداقل به این زودی ها به چنین سطحی برسند.

برانکو شاید امروز این مثلث هجومی فوق العاده اش را باید مدیون علی دایی باشد. 3 بازیکنی که  در یک سوم دفاعی حریف هر کاری می کنند و به راحتی جولان می‌دهند و البته میلاد کمندانی که حالا در اردوی امیدهاست و بزودی به جمع تیم اصلی اضافه می شود.
منبع: خبرآنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
28
50
شهریار بی بدیل تاریخ فوتبال جهان. افتخار ایران و آذربایجان. سلطان علی دایی. یاشاسین
پاسخ ها
عطا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
دوست من ماهم علی دایی رو دوس داریم اما دیگه اینهمه به اوج آسمونها نمیبریمش. فکر کنم دیگه دوران اینجور تعریف و تمجیدها گذشته. اگه واقعن علی دایی رو دوس داری اینجوری در موردش غلو نکن که اینهمه منفی نخوره نوشتت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
6
34
به دایی افتخار می کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
6
31
متاسفانه قدر اسطوره ها مون رو نميدونيم يعني حسادت بعضي ها نميذاره اما شهريار هم خوب ميدونه چطور بايد رفتار كنه هر چقدر حسادت به كسي زياد باشه خدا بهش بيشتر قدرت ميده
Saeed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
8
4
آقای دایی بادمون نرفته کریم باقری رو مجبور به خداحافظی کردی دو بازی بنده خدارو بازی دادی آقای دایی هيچوقت نتونستی محبوب تر از خودتو تحمل کنی علی کریمی جادوگر آسیا رو نمی تونستی ببینی چون بهت پاس نداد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
2
8
علی دایی یدونه باشه
نظرات بینندگان