arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

"فساد در ستاد سوخت مربوط به سال های 88 تا 91 است"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در واکنش به اخبار منتشره در خصوص فساد 80 میلیارد تومانی در این ستاد، اعلام کرد: پرونده فساد در ستاد سوخت مربوط به سال های 88 تا 91 بوده و ارتباطی با فعالیت های فعلی ستاد ندارد.
 
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر برخی منابع خبری از وجود یک پرونده فساد مالی 80 میلیارد تومانی در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خبر داده بودند که روابط عمومی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با انتشار اطلاعیه ای، خاطرنشان کرد: پرونده فساد در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مربوط به سال های گذشته است و در حال حاضر پرونده جدیدی در این خصوص وجود ندارد.

روابط عمومی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد؛ موضوع مذکور مربوط به سال های 88 تا 91 بوده و ارتباطی با فعالیت های فعلی ستاد ندارد و با حضور تیم های کارشناسی و تحقیقی از سوی وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

همه موضوعات مربوط به فساد در طول آن سال ها نیز با هماهنگی مدیریت وقت ستاد، مورد رسیدگی دقیق دستگاه های نظارتی، خصوصا سازمان بازرسی قرار گرفته و پرونده تخلفات و جرائم مربوطه به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

قابل ذکر است ارقام اشاره شده در اخبار در خصوص فساد صورت گرفته، مربوط به مطالباتی است که از برخی اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و فرآیند وصول این مبالغ در دست پیگیری است و به محض بروز فساد مالی در ستاد، سازمان های نظارتی در ستاد حضور یافته و ضمن بررسی و واکاوی اسناد و مدارک به تحقیق در این خصوص پرداخته اند و دستگاه قضایی به طور خاص مشغول بررسی پرونده است و در این خصوص تعدادی از کارکنان متخلف ستاد و افرادی خارج از این مجموعه مورد پیگرد قرار گرفته و بازداشت شدند.

در خصوص نتایج بررسی ها و صدور احکام نیز، پرونده تخلفات منتظر صدور احکام قضایی است و با تکمیل شدن تحقیقات و اسناد مورد نیاز امیدواریم با همکاری بیشتر قوه قضاییه برخورد لازم با عوامل مرتبط با این تخلف صورت پذیرد.

روابط عمومی این ستاد تاکید کرد؛ در حال حاضر به دور از این گونه مسائل، ستاد به طور مستمر و جدی در حال انجام وظایف خود است و می توان گفت با تدابیر اتخاذ شده امکان بروز فساد و سوء استفاده از منابع مالی و اقتصادی گرفته شده است.
نظرات بینندگان