arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

پیش‌بینی باران شدید برای 10 استان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد در اکثر نقاط کشور و بارش شدید باران در برخی استان‌ها در نتیجه ورود سامانه بارشی خبر داد.
 
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بعدازظهر امروز با ورود یک سامانه بارشی در غرب و شمال غرب ابرناکی، وزش باد، رگبار باران، گاهی با رعد و برق شروع شده و بتدریج گستره ناپایداری دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های البرز غربی را نیز فرا می‌گیرد. این وضعیت در روز دوشنبه در این مناطق تقویت می‌شود. روز سه‌شنبه نیز علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های جنوبی کشور رگبار و رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در دامنه‌های البرز جنوبی، استان‌های قزوین، مرکزی، قم، البرز، تهران و اصفهان به دلیل رشد ابرهای جوششی وزش شدید باد، وقوع گرد و خاک و همچنین کاهش کیفیت هوا و دید افقی بصورت محلی دور از انتظار نیست، اظهار کرد: طی دو روز آینده، در شرق کشور وزش باد تداوم خواهد داشت که در برخی نقاط ، بویژه زابل، با گرد و خاک همراه خواهد بود.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به شدت بارش‌های امروز در زنجان، ارتفاعات زاگرس شامل استان‌های لرستان و خوزستان گفت: شدت بارش در روز دوشنبه در غرب آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات زاگرس در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و در روز سه‌شنبه در ارتفاعات زاگرس در استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و غرب هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان خواهد بود.
 
وی در ادامه با اشاره به وضعیت هوای پایتخت افزود: آسمان تهران، امروز کمی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری، وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده و در شهرهای جنوبی باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای 34 و 24 درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان این شهر در روز دوشنبه 16 شهریور، نیمه ابری، در بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد، درپاره‌ای نقاط باد وگرد وخاک و در روز سه‌شنبه 17 شهریور، کمی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری، وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای 33 و 23 درجه سانتیگراد خواهد بود.
نظرات بینندگان