arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

واتیکان دو خانواده پناهجو را پذیرفت!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر مسیحیان کاتولیک جهان امروز(یکشنبه) با اعلام این که واتیکان به دو خانواده از پناهجویانی که از جنگ یا گرسنگی در کشورهایشان فرار کرده اند سرپناه می دهد، از همه مکان ها و نواحی متعلق به مسیحیان کاتولیک در سراسر اروپا خواست میزبان چنین خانواده هایی باشند.

 پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در اظهاراتی خطاب به زائران و گردشگران درمیدان سنت پیتر واتیکان، با اشاره به این که مادر ترزا، راهبه اروپایی در هند از فقرا مراقبت می کرد خواهان میزبانی گروه های مذهبی و صومعه‌سراهای کاتولیک اروپا از پناهجویان شد.

پاپ فرانسیس تاکید کرد: در مواجهه با تراژدی ده‌ها هزار پناهجویی که در حال فرار از مرگ در اثر جنگ و گرسنگی و در پیش گرفتن مسیری برای یافتن امید به زندگی هستند انجیل از ما خواسته تا همسایه درماندگان و نیازمندان باشیم و به آنها امیدهای واقعی بدهیم. این کافی نیست که به آنها بگوییم شجاع باشید و همانجا بمانید.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در ادامه گفت: هر کلیسا، جامعه مذهبی، صومعه‌سرا و مکان مقدسی در اروپا باید میزبان یک خانواده پناهجو باشد و آغاز کننده این کار نیز اسقف‌نشین شهر رُم که متعلق به من است خواهد بود. وی همچنین از اسقف های سراسر اروپا خواست تا کلیساها و اسقف‌نشین ها را در اجابت تقاضای او در اختیار یک خانواده از پناهجویان قرار دهند تا توصیه‌های انجیل را به شکل ملموس ابراز کنند.

فرانسیس همچنین گفت که دو کشیش‌نشین واتیکان میزبان دو خانواده پناهجو خواهند بود اما جزئیات بیشتری از آن اعلام نکرد. به گفته یک سخنگوی واتیکان،‌ این نهاد مذهبی در حال تصمیم‌گیری درباره این که از کدام خانواده های پناهجو میزبانی خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان