arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

انتقاد پدر کودک غرق شده از پادشاهان عرب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پدر کودک سوری که اخیرا در هنگام تلاش خانواده‌اش برای فرار از ترکیه به سمت یونان غرق شد، عنوان داشت که به شهر کوبانی بازگشته است تا جسد اعضای خانواده‌اش را که به همراه کودکش غرق شدند، تشییع کند.

عبدالله کردی، پدر ایلان عنوان داشت تا زمانی که از اوضاع خواهرش که پس از دیدن جسد ایلان در ساحل ترکیه بسیار اندوهگین است، مطمئن نشود، از کوبانی نخواهد رفت.

وی افزود: تا به این لحظه تصمیم نگرفتم که به اروپا بازگردم و نمی‌دانم که آیا راه برای این اقدام باز است یا خیر یا این که من هم با همان سرنوشت خانواده‌ام مواجه می‌شوم، من لطمه خوردم و نمی‌توانم فکر کنم، هر چه می‌بینم کودکانم و همسرم هستند که در آب‌های دریا غرق شدند.

کردی گفت علی رغم این که خواهرش در کانادا زندگی می‌کند و تابعیت کانادایی دارد، اما دولت کانادا پنج بار با اعطای روادید اقامت مخالفت کرد.

وی با بیان این که درخواست پناهندگی را از طریق سازمان ملل ارائه داد اما سازمان ملل نیز دست کمک به سمت وی دراز نکرد، گفت: وضعیتم بسیار دشوار است و پیش از آنکه خانواده‌ام از دنیا بروند، من نتوانستم برای آنها هزینه کنم.

کردی عنوان داشت که امیدوار است عکس کودکش ایلان، وجدان جهانیان را به تحرک وا دارد و برای بحران آوارگان سوری راه‌حل‌های مشخصی شکل بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد پادشاهان و سران عرب که با او ممکن است تماس گرفته باشند،‌ گفت: پناه می‌برم به خدا! یکی از آنها هم تماسی با من برقرار نکرد و هیچ یک از آنها توجهی نه به من و نه به خانواده‌ام قائل نشد. ما عرب هستیم و باید به یکدیگر اهمیت دهیم.

پدر ایلان گفت که از مسئولان فقط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و نیچروان بارزانی، نخست وزیر ترکیه تماس گرفت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان