arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

گمانه‌زنی‌ها درباره جانشین افخم صحیح نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم مقام وزارت امور خارجه با بیان اینکه تصمیمی درباره سخنگوی جدید وزارت خارجه گرفته نشده، گفت: اکثر اخباری که در رسانه‌ها در این باره مطرح می‌شود، گمانه‌زنی است و چندان صحیح نیست.

مرتضی سرمدی قائم‌مقام وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با فارس، در خصوص گفت‌وگوهای ایران و 6 کشور حاشیه خلیج فارس با بیان اینکه موضوع گفت‌وگوی ما با کشورهای منطقه فقط به ابتکار قطری‌ها محدود نمی‌شود، یادآور شد: سیاست مستمر و همیشگی ما این بوده که باید روند اعتمادسازی بین ایران و کشورهای منطقه روز به روز افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به مواجه شدن با خطرات و تهدیدات مشترک که منطقه با آن روبروست، این موضوع اهمیت زیادی می‌یابد.

قائم‌مقام وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه شاید چند سال پیش سخن گفتن از خطر مشترکی به نام تروریسم و افراط گرایی دشوار به نظر می‌رسید، خاطرنشان کرد‌: اما اکنون همه کشورهای منطقه در معرض چنین تهدیدی قرار دارند و به همین دلیل گفت‌وگو یک ضرورت است.

سرمدی در خصوص زمان و مکان این مذاکرات گفت: اینکه به چه شکلی و در چه تاریخی این مذاکرات انجام خواهد شد از سوی جمهوری اسلامی آمادگی به صورت عمومی اعلام شده که اگر کشورهای منطقه این آمادگی را داشته باشند می‌توان درباره ترتیبات اجرایی آن چه در منطقه و چه در نیویورک توافق کرد، اما هنوز چارچوب دقیقی درباره زمان و مکان آن مشخص نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص سخنگوی وزارت امور خارجه جدید پس از خانم افخم گفت: در این خصوص تصمیمی گرفته نشده و اکثر اخباری که در رسانه‌ها درباره افراد مطرح می‌شود، گمانه‌زنی بوده و چندان صحیح نیست.

گفتنی است قرار است مرضیه افخم سخنگوی کنونی دستگاه دیپلماسی به عنوان اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار سفارتخانه ایران در مالزی شود.
نظرات بینندگان