arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

سفر معصومه ابتکار به پاریس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای حضور در نشست تغییرات آب و هوا امروز به پاریس سفر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در مقام ریاست برگزاری بیست و یکمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون؛ در سطح وزرای محیط زیست کشورهای عضو کنوانسیون برای حصول نتیجه متوازن و متعادل قبل از تدوین توافقنامه جدید در دسامبر ۲۰۱۵ در خصوص تغییرات آب و هوایی، اقدام به برگزاری نشست‌های هماهنگی- مشورتی کرده است.

در این اجلاس ۶۰ هیأت از کشورهای مختلف جهان شرکت کردند که ۴۰ هیأت آن در سطح وزرا و مابقی در سطح روسای محیط زیست کشورها هستند.

بر اساس این گزارش؛ جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست به نمایندگی از کشورهای منطقه و یکی از اعضای گروه مذاکراتی کشورهای همفکر که متشکل از ۲۸ کشور در حال توسعه نظیر هند، چین عربستان و آرژانتین است در این اجلاس مشارکت دارد.

گفتنی است؛ لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در سفر خود به ایران از معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رسما برای شرکت در نشست وزرای محیط زیست و تغییرات آب وهوا مه در ۱۵ و ۱۶ شهریور در پاریس فرانسه برگزار م ی‌گردد دعوت کرده بود.

این نشست دارای دو کار گروه تخصصی در سطح وزرا خواهد بود که سوی موضوعات سازگاری با تغییرات آب و هوایی، منابع مالی، توسعه و انتقال فن آوری، ظرفیت سازی و شفافیت در عملکرد تمرکز دارند.

در حاشیه این نشست معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت م حیط زیست با برخی از وزرای خارجه و محیط زیست کشورها دیدار خواهد داشت.

این اجلاس دیروز آغاز شده و امروز (دوشنبه) ساعت ۱۸ خاتمه می‌یابد.
نظرات بینندگان