arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سردار کمالی خبر داد:

خرید سربازی از پایان شهریور مجددا آغاز می شود

سردار موسی کمالی گفت: افرادی که از خرید سربازی جا مانده اند احتمالاً از آخر شهریورماه امسال مجدداً برای ثبت نام فرصت خواهند یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خرید سربازی از پایان شهریور مجددا آغاز می شود

سردار موسی کمالی گفت: افرادی که از خرید سربازی جا مانده اند احتمالاً از آخر شهریورماه امسال مجدداً برای ثبت نام فرصت خواهند یافت.
 
به گزارش «انتخاب»، سردار موسی کمالی، جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با وجود توضیحاتی که در روزهای گذشته مطرح کرده ام باز هم میگویم در رابطه با خرید خدمت سربازی در کشور تنها یک قانون ساری و جاری است آن هم قانونی است که براساس بودجه سال 94 تصویب و به اجرا درآمده است.
 
سردار کمالی که با برنا گفتگو می کرد، خاطرنشان کرد: براساس آن قانون تمام کسانی که بیش از 8 سال غیبت داشتند، می‌توانستند برای خرید خدمت سربازی اقدام کنند و در مرحله دوم هم، افرادی که جا مانده‌اند احتمالاً از آخر شهریورماه امسال مجدداً فرصت خواهند یافت.

سخنان سردار کمالی در حالی بیان می شود که وضعیت ایرانیان مقیم خارج از کشور همچنان مشخص نیست.

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه در سفر به نیویورک گفته بود، ایرانیان متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۷ که در خارج از کشور اقامت دارند می‌توانند تا پایان امسال خدمت سربازی خود را بخرند..

این سخنان با واکنش موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح روبرو شد که پنج‌شنبه، ۱۲ شهریور گفت: «ما هیچ برنامه‌ای برای خرید سربازی چه در داخل و چه در خارج از کشور برای مشمولان اعم از غایب و غیرغایب نداریم.»

ایرنا روز جمعه، ۱۳ شهریور به نقل از قشقاوی گزارش داد که سخنان او "درمورد معافیت نظام وظیفه ایرانیان خارج از کشور نص صریح قانون است و هیچ‌گونه نکته کذبی در آن وجود ندارد".

نظرات بینندگان