arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

فوت ۲ زائر ایرانی در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از فوت دو زائر ایرانی در عربستان سعودی خبر داد و گفت: اکنون ۲۵ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند.

به گزارش فارس، حمید محمدی در تشریح آخرین وضعیت زائران بیت‌الله‌الحرام گفت: هم‌اکنون ۲۵ هزار و ۵۰۰ زائر وارد مکه مکرمه شدند و ۱۱ هزار و ۵۰۰ زائر در مدینه منوره هستند که به تدریج به مکه می‌آیند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت افزود: آخرین پرواز مدینه قبل زائران ۲۰ شهریور انجام می‌شود و آخرین پرواز زائران مدینه بعد هم ۲۶ شهریور در فرودگاه جده می‌نشیند.

وی در ادامه تصریح کرد: اوضاع کلی حمل‌و نقل، مسکن، تغذیه، بهداشتی و پزشکی زائران خوب است و تاکنون مشکل خاصی نداشتیم.

محمدی در خصوص تعداد فوتی‌های امسال گفت: تاکنون ۲ پیرمرد که بر اثر مشکلات قلبی از ناراحتی رنج می‌برند، دار فانی را وداع گفتند و بقیه زائران در سلامت کامل به سر می‌برند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت درباره اجرای طرح ویلچر گفت: به دلیل ساخت و ساز در حرم امن الهی هتل‌های زائران دور از کعبه است و حتی ایستگاه اتوبوس تا خود حرم الهی حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد. از این رو طرحی که از سال گذشته آغاز شد و به نام طرح ویلچر امسال نیز ادامه دارد و گروه امداد سالخوردگان یا کسانی که برای پیاده روی از توان لازم برخوردار نیستند را از ایستگاه اتوبوس تا حرم الهی با ویلچر منتقل می کنند.

وی ادامه داد: در غروب ۲۶ شهریورماه آخرین گروه زائران مدینه همزمان با آخرین گروه زائران اعزامی از ایران وارد مکه می‌شوند و در روز ۲۷ شهریور تمام ۶۴ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حاضر هستند.

محمدی درباره شروع مناسک حج گفت: از غروب ۸ ذی‌الحجه حاجیان به صحرای عرفات منتقل می‌شوند و امسال برخلاف سالهای گذشته که در ظهر روز ۸ ذی‌الحجه اعزام می‌شدند به دلیل گرمای کشور عربستان با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ساعات غروب به عرفات منتقل می‌شوند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در پایان از تعامل خوب مسئولین ایرانی با مسئولین سعودی خبر داد و گفت: تاکنون محدودیت خاص و مشکلی را از سوی مسئولین سعودی مشاهده نکردیم.
نظرات بینندگان