arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

کی‌روش: فوتبال ایران می‌تواند به سطح اروگوئه و سوئد برسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید فوتبال آسیا باید بداند که هواداران ایران بی نظیر هستند.

به گزارش فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار برابر هند ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران ایرانی و هندی حاضر در کنفرانس گفت: شش، هفت سال پیش در کنار گوتیا، ستاره فوتبال هند آکادمی منچستریونایتد را در هند راه اندازی کردیم. فوتبال در هند رقیب بسیار سرسختی به نام کریکت دارد اما با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام گرفته رشد خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به دو بازی گذشته ایران گفت: بازی اول برابر ترکمنستان دیدار سختی بود چرا که آخر فصل بود و ما هم اشتباه‌هایی را مرتکب شدیم و نتوانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. در بازی برابر گوام نیز تلاش کردیم تاکتیکمان را به حریف دیکته کنیم و بازی خوبی انجام دادیم. اکنون نیز امیدواریم که سه امتیاز بازی را کسب کنیم. البته هند هم تیم خوبی شده و در بازی برابر عمان تنها داور روز خوب نداشت اما هند عملکرد خوبی از خود ارائه کرد.

کی روش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی که ناظر بازی اعلام کرده در صورت بارش باران به تیم ایران و هند اجازه تمرین بر روی زمین اصلی را نخواهد داد، گفت: اگر امروز باران ببارد، این موضوع حتما تصمیم خوبی خواهد بود. البته باید هر دو تیم از شرایط برابر برخوردار باشند چرا که حفظ کیفیت زمین و لذت تماشاگران از بازی فردا اهمیت زیادی دارد. البته این تصمیم خارق العاده‌ای نیست که چرا در دو جام جهانی قبلی این اتفاق افتاد. در جام جهانی 2010 روز قبل از بازی پرتغال و برزیل اجازه تمرین در زمین اصلی به ما داده نشد.

او درباره استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ایران اظهار کرد: در حال حاضر بازیکنان جوان فرصت کسب تجربه از بازیکنانی چون تیموریان، سید جلال حسینی، پژمان منتظری و خسرو حیدری به عنوان بازیکنان با تجربه‌ای که طروات و نشاط بازی‌شان را حفظ کردند، خواهند داشت. اگر این بازیکنان را نداشتیم امکان جلو رفتن تیم نبود و در حقیقیت این بازیکنانی که نام بردم روحیه جوانی تیم ما هستند. بازیکنان دیگر که به لحاظ عددی جوان هستند باید از این بازیکنان الگو بگیرند. این دوران انتقالی و تصمیم‌های استراتژیک می‌تواند مانند همه قسمت‌های زندگی خطرناک باشد. وقتی شما سه ساله هستید و تازه می‌خواهید در جاده زندگی قدم بردارید، ممکن است بارها زمین بخورید اما به کارتان با استفاده از تجربیات ادامه می‌دهید. فوتبال هم همینطور است اما ما داریم این کار را در میانه رقابت‌های انتخابی جام جهانی انجام می‌دهیم و ممکن است این موضوع خطرناک باشد. بعضی از بازیکنان ما اکنون 35، 36 سال سن دارند و شاید در وسط مسابقات اعلام بازنشستگی کنند یا خدایی ناکرده مصدوم شوند و ما از آن طرف بازیکنان جوانی را در اختیار داریم که تجربه ندارند بنابراین باید تعادل را بر قرار کنیم. هم باید خوب کار کنیم، هم دعا تا کارها به خوبی پیش برود. در نهایت باید بگویم که مهمترین مطلب اطمینانی است که به کارمان و بازیکنان مان داریم و مطمئن هستم کاری که در پیش گرفته ایم درست است و امیدوارم خداوند هم به ما کمک کند.

او در پاسخ به این سوال که از بازی فردا چه توقعی دارید؟ گفت: توقع داریم بهترین عملکردمان را ارائه کنیم. توقع دارم که بازیکنانم بجنگند و بیشتر بدوند تا بعد از 90 دقیقه با سر بالا به رختکن بیایند. مهمترین موضوع این است که از بازی لذت ببرند. ما برای تیم هند احترام زیادی قائل هستیم. در فوتبال اسمها اهمیتی ندارند. وقتی بازی شروع می شود شما یازده بازیکن روبه روی خود می بینید و حتما سرمربی هند برای بهترین عملکرد تیمش را به میدان می فرستد.

خبرنگاری از کی روش پرسید آیا دغدغه به لحاظ بازیکن دارید که سرمربی ایران گفت: خیر، من به بازیکنانم اطمینان کامل دارم.

کی روش در پاسخ به سوالی درباره وضعیت زمین چمن ورزشگاه کانتیراوا هم گفت: برای ما مشکلی نیست و در ایران به این نوع زمین‌ها عادت داریم. من در اینجا باید به یک مطلب اشاره کنم. عشق و علاقه مردم ایران به فوتبال خاص است و در فوتبال آسیا بی نظیر است. من باید این موضوع را بگویم تا همه آسیا از آن مطلع شوند. بازیکنان من هم از سختی‌ها اطلاع دارند و از این چالش‌ها لذت می برند.

سرمربی ایران در پاسخ به این سوال که فوتبال ایران چه کاری انجام داده که مدت‌هاست در صدر رده بندی برترین تیم‌های آسیایی قرار گرفته، گفت: این موضوع خوشحال کننده‌ای برای ماست اما جایگاه ایران در توسعه فوتبال و فوتبال پایه در رتبه نخست قرار ندارد. ژاپن، کره جنوبی و استرالیا شایستگی بیشتری در رده بندی دارند. البته فوتبال ایران پتانسیل این را دارد که با کشورهای بزرگ وارد چالش شود. البته منظور من آلمان یا برزیل نیست اما می تواند به سطح اروگوئه، یونان، سوئد و دانمارک برسد.

این نشست حاشیه هایی هم داشت. ابتدا مجری نشست خبری تیم ایران را "غول فوتبال آسیا" خواند.

همچنین در اواسط این نشست برای لحظاتی برق سالن قطع شد اما سریع مشکل برطرف شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
5
اقای کیروش بارها نوشته ام روانشناس ماهری هستی و ...........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
1
1
بابا نگران نباشید آقای کی روش جایی بهتر از اینجا ندارد که برود.
نظرات بینندگان