arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
معاون رییس جمهور در امور زنان مطرح کرد:

توسعه چالش پیش روی دولت یازدهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت یازدهم میراث دار توسعه نامتوازن است گفت: برای پیشرفت و توسعه پایدار کشور باید به سمت اقتصاد خلاق و دانش بنیان حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی در نشست تخصصی زنان، کتاب و توسعه پایدار که در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در طول پنج برنامه توسعه در کشور امر توسعه مورد غفلت واقع شده و یکی از چالشهای پیش روی دولت تدبیر و امید است از این رو می توان گفت که دولت یازدهم، میراث دار توسعه نامتوازن است.

وی ادامه داد: در سال 1392 که دولت تدبیر و امید مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفت با کاهش سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی و مشارکت های مدنی مواجه بودیم و طی دو سال گذشته باید به این مولفه ها توجه می کردیم، هرچند در خصوص زنان امروز نیاز به سه مولفه اعتماد به نفس، اعتماد زنان به دولت و اعتماد دولت به زنان نیاز داریم که باید این موارد افزایش یابند.

مولاوردی گفت: سازمان یونسکو در سال 2007 در خصوص نگرش به تحصیلات دانشگاهی زنان پژوهشی ارائه کرد که نشان می داد ٥٥ درصد از مردان اعلام کرده اند تحصیلات دانشگاهی برای مردان مهم تر از زنان است.

وی ادامه داد: این نتیجه علیرغم آموزشی بوده که در این سالها دختران ما کسب کرده اند و این نشان می دهد که نمره قابل قبولی از تحصیل زنان به سرمایه تحصیلی نداشته‌ایم.

مولاوردی گفت: در این بررسی مردان اعلام کرده اند تحصیلات زنان باعث می شود که فرصت های شغلی برای آنان کاهش یابد و نتیجه این بررسی نشان می دهد که جامعه، ما را از ظرفیت مهم زنان محروم می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اقتصاد چاره ای جز سمت گیری به سوی اقتصاد دانش بنیان ندارد، ادامه داد: کم عدالتی در میان زنان در حالی است که زنان در حال توانمند شدن هستند و وقتی به کار گرفته نمی شوند، احساس سرخوردگی و ناامیدی می کنند که این پدیده بی تردید در جای دیگر سر باز می کند و جامعه را با آسیب مواجه می کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در عین حال با بیان اینکه خلاقیت و مهارت حرف اول را به عنوان اقتصاد خلاق در دنیا می زند اظهار کرد: دانش و آگاهی مرد و زن نمی شناسد لذا نباید جامعه را از این ظرفیت سرشار که نیمی از سرمایه انسانی کشور محسوب میشوند محروم کنیم.

وی در پایان گفت: توسعه پایدار از ذهنها و باورها شروع می شود و تا زمانی که این مهم از اذهان و باورها آغاز نشود به توسعه سیاسی و اقتصادی دست نخواهیم یافت.
نظرات بینندگان