arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

ویزای عراق برای اربعین حذف نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر ایران در عراق گفت: کشور عراق تصمیمی برای حذف ویزا در موسم اربعین ندارد، البته ما تلاش خواهیم کرد تسهیلاتی برای ویزای زائران اربعین از عراق دریافت کنیم.

به گزارش ایسنا، درحالی‌که پیش ثبت نام پیاده‌روی اربعین از روز گذشته 15 شهریورماه آغاز شده، مدیرعامل شرکت شمسا (کارگزار مرکزی اعزام زائران به عتبات) که ریاست کمیته اسکان، تغذیه و تدارکات ستاد اربعین در ایران را به عهده دارد به عراق رفت تا با حسن دانائی‌فر، سفیر ایران در عراق و همچنین رییس ستاد اربعین در عراق گفت‌وگو کند.

ناصر خدرنژاد، رییس کمیته اسکان، تغذیه و تدارکات ستاد مرکزی اربعین در ایران ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در ایران از حسن دانائی‌فر درخواست کرد تا ستاد عراق برای خدمات‌دهی به زائرین اربعین هماهنگی‌های لازم را با استانداری‌های شهرهای زیارتی عراق انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به افزایش حدود 100 گیت گذرنامه در مرزهای شلمچه، مهران و چزابه در موسم اربعین اظهار کرد: برای سهولت رفت و آمد زائران، امکانات نقطه صفر مرزی عراق نیز هماهنگ با ایران باید افزایش پیدا کند.

خدرنژاد تاکید کرد: مشخص شدن ویزای زائران اربعین در ساماندهی و برنامه‌ریزی‌های بعدی ستاد اربعین بسیار مهم است.

حسن دانائی‌فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز به اثر بین‌المللی و منطقه‌ای اربعین اشاره کرد و افزود: با توجه به علاقه گسترده‌ی مردم و نهادها برای حضور و ارائه خدمات به زوار اربعین لازم است، برای مدیریت بهتر، امور به صورت متمرکز انجام شود.

در این دیدار، نماینده شهرداری تهران نیز حضور داشت. رییس سازمان حج و زیارت پیش‌تر از همکاری شهرداری تهران برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین خبر داده بود.
نظرات بینندگان