arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

تلاش آلمان و اتریش برای انتقال پناهجویان به غرب اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی پلیس مجارستان گفته کسانی که پناهجویان را از مرزهای این کشور عبور دهند، مرتکب نقض قانون شده اند.
 
به گزارش بی بی سی، کاروانی از اتومبیل های فعالان آلمانی و اتریشی حقوق بشر وارد مجارستان شد که قصد دارند با سوار کردن پناهجویان آنها را به اروپای غربی ببرند.
 
این کاروان، شامل حدود ۱۴۰ اتومبیل، یکشنبه ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) از وین پایتخت اتریش به سمت بوداپست پایتخت مجارستان حرکت کرد.
 
این در حالی است که سخنگوی پلیس مجارستان گفته کسانی که با چنین روش هایی پناهجویان را از مرزهای این کشور عبور دهند، مرتکب نقض قانون شده اند.
 
هفته پیش، پلیس مجارستان چهار فعال اتریشی را که می کوشیدند پناهجویان را از مرز رد کنند به اتهام "قاچاق انسان" بازداشت کرد، هرچند این چهار نفر بعدا آزاد شدند.
 
مقام های مجارستان پیشتر اعلام کرده بودند که "قانون اتحادیه اروپا" را اجرا می کنند و غیر قابل قبول است که پناهجویان بدون ثبت نام به قلب اروپا بروند.
 
مقام های مجارستان پیشتر اعلام کرده بودند که 'قانون اتحادیه اروپا' را اجرا می کنند و غیر قابل قبول است که پناهجویان بدون ثبت نام به قلب اروپا بروند
 
مطابق مقررات اتحادیه اروپا، پناهجویان به هنگام رسیدن به خاک اتحادیه اروپا باید به عنوان پناهجو در اولین کشور عضو این اتحادیه ثبت نام کنند.
 
دولت آلمان پیش از این گفته بود که مقررات معمول را برای سوری هایی که به آلمان آمده اند به حالت تعلیق درآورده است. انتظار می رود آلمان سال جاری ۸۰۰ هزار مهاجر و پناهجو بپذیرد که چهار برابر سال گذشته خواهد بود.
 
امروز پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، از کاتولیک‌ها در سراسر اروپا خواست تا برای کمک به حل بحران پناهجویان تمام تلاش خود را انجام دهند.
 
پاپ پیشنهاد کرد که به نشانه همبستگی هر کلیسایی در هر محل و یا هر جامعه مذهبی میزبان یک خانواده پناهجو باشد.
 
اروپا در هفته‌های اخیر با موج بی‌سابقه پناهجویانی که از کشورهای جنگ زده از جمله سوریه، عراق گریخته‌اند، روبه رو شده است.
 
در حال حاضر هزاران پناهجو از طریق مجارستان عازم اتریش و آلمان هستند.
نظرات بینندگان