arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

باند سرقت مسلحانه متلاشی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: اعضای باندی که از غرب کشور وارد مشهد شده و اقدام به سرقتهای مسلحانه می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم بهمن امیری روز دوشنبه گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه از بانکها و موسسات مالی در مشهد و نیز سرقتهای مسلحانه نافرجام، پلیس طرحی ویژه با اقدامات گسترده اطلاعاتی برای پیگیری موضوع در دستور کار قرار داد.

وی افزود: پس از بررسی تخصصی و ویژه پلیس آگاهی مشخص شد یکی از سارقان مسلح که دارای سوابق کیفری در حمل اسلحه است از غرب کشور به مشهد سفر کرده لذا با فرضیه تشکیل باند سازمان یافته برای سرقتهای مسلحانه از بانکها و طلا فروشی ها موضوع با حساسیت بیشتری پیگیری شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در تحقیقات بعدی پرونده با اقدامهای گسترده اطلاعاتی مشخص شد دو مجرم حرفه ای دیگر نیز متهم اصلی پرونده را همراهی می کنند.

وی افزود: پلیس با ردزنی علمی و اطلاعاتی محل رفت و آمد این افراد را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در حالی که فرصت عکس العملی نداشتند درمخفیگاهشان دستگیر کرد.

سردار امیری مقدم ادامه داد: دو همدست سردسته این باند از مجرمان حرفه ای و خطرناک با سنین 28 و 30 سال و دارای سوابق کیفری نزاع، آدم ربایی و دیگر جرائم خشن هستند.

وی گفت: پلیس در بازرسی از محل اختفا اعضای این باند در خیابان آبکوه مشهد دو قبضه اسلحه وینچستر، یک قبضه کلاشینکف به همراه 35 تیر جنگی و 64 تیر متعلق به سلاح وینچستر، خشاب، کلاه کشی، کلاه لبه دار، چراغ قوه حرفه ای، قمه پنجاه سانتیمتری و کیفهای مسافرتی کشف کرد.

او افزود: متهمان در تحقیقات اولیه اعتراف کردند که در حال طراحی سرقتهای مسلحانه در مشهد بوده و حتی برای آمادگی سرقت، در بیابانهای اطراف شهر اقدام به تمرین تیراندازی و نشانه گیری فرضی کرده اند.
نظرات بینندگان