arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

پیش‌بینی رویترز از آینده گازی ایران

رویترز اعلام کرد به اعتقاد کارشناسان با از سرگیری اجرای پروژه‌های ال ان جی در ایران تا دو سال دیگر تولید این محصول در کشور آغاز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز اعلام کرد به اعتقاد کارشناسان با از سرگیری اجرای پروژه‌های ال ان جی در ایران تا دو سال دیگر تولید این محصول در کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، کارشناسان حوزه انرژی معتقدند در صورتی که ایران بتواند با برخی شرکت های خارجی به توافق برسد، طی دو سال آینده می‌تواند تولید ال ان جی را آغاز کند.

طی روز های گذشته وزیر نفت ایران از تمایل کشور برای صادرات گاز به اسپانیا و سپس به اروپا خبر داده است.

یکی از راه های مناسب برای  صادرات گاز به اروپا استفاده از کشتی است و در صورتی که ایران بتواند تأسیسات تولید ال ان جی خود را تکمیل کند می تواند به حجمی بیش از ظرفیت لوله های انتقال گاز دست یابد.

بنا به گفته موسی رهنما، مشاور موسسه انرژی اسپکت لندن، ایران ابتدا باید شرکت های خارجی فعال در حوزه تولید ال ان جی را به داخل کشور آورده و سپس حدود 2 سال طول خواهد کشید که صادرات ال ان جی در ایران آغاز شود.

به گفته این تحلیلگر انرژی ایران در حال حاضر در سطح آسیا با رقبای بزرگی همچون قطر روبروست و در نتیجه باید به سوی اروپا قدم بردارد.

در شرایط کنونی اتحادیه اروپا تمایل دارد تا با هدف کاهش وابستگی خود به گاز روسیه، از ایران گاز دریافت کند اما به نظر می رسد با لغو تحریم ها به دلیل کمبود زیر ساخت ها رسیدن به این هدف کمی زمان‌بر باشد.

در حال حاضر یکی از به صرفه‌ترین مسیرهای صادرات گاز معمولی به اروپا خاک ترکیه است و خط لوله تبریز- آنکارای کنونی نیز ظرفیت این حجم صادرات را نخواهد داشت.
نظرات بینندگان