arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

دانش‌آموزان معتاد صنعتی مصرف می‌کنند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر «ما دانش‌آموز معتاد» نداریم، از استعمال مواد مخدر صنعتی توسط برخی از دانش‌آموزان خبر داد و گفت: ما تاکنون گزارشی از استعمال مواد مخدر سنتی (حشیش) نداشتیم.

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع اخراج شدن دانش‌آموزان معتاد از مدارس رسمی کشور صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: پیش از هرچیز باید عنوان کنم که به هیچ عنوان دانش‌آموز معتاد نداریم؛ البته ممکن است معتادی در لباس دانش‌آموز باشد ولی دانش‌آموز، معتاد نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که آمار عنوان شده در خصوص اعتیاد میان دانش‌آموزان، کمتر از 1000 نفر بوده و نوع اعتیادشان نیز متفاوت از نوع اعتیاد شناخته شده در بزرگسالان است.

گزارش مستندی از استعمال «حشیش» توسط دانش‌آموزان نداشتیم

چهاربند افزود: این دانش‌آموزان عمدتاٌ افرادی هستند که به‌صورت تفننی و پراکنده، استعمال مواد مخدر را تجربه کرده‌اند و بنابراین ما با اقدامات مشاوره‌ای و پیشگیرانه سعی داریم تا مانع تبدیل آنها به معتادان حرفه‌ای و متجاهر شویم.

وی در پاسخ به این سؤال "مدیران مدارس در مواجهه با دانش‌آموزانی که اقدام به استعمال و یا حمل ماده مخدر همچون «حشیش» می‌کنند، چه برخوردی دارند؟" گفت: تاکنون چنین موردی به ما گزارش نشده است.

دانش‌آموزان معتاد صنعتی مصرف می‌کنند نه سنتی

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: البته ممکن است دانش‌آموزانی (کمتر از 1000 نفر) به‌صورت تفننی اقدام به مصرف مواد صنعتی کنند ولی ما گزارش مستندی از استعمال مواد مخدر سنتی که شما اشاره کردید (حشیش)، نداشتیم.

وی با اشاره به نوع برخورد مدارس با چنین دانش‌آموزانی، افزود: ما برای پیگیری چنین موضوعاتی، یک ستاد تربیتی داریم که پس از بررسی موضوع و به‌تناسب، برای درمان آنها در نهایت حکم به محرومیت موقتی از کلاس درس می‌دهد.

چهاربند در پایان خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه اجازه نداریم که دانش‌آموزی را از حق تحصیل، به‌صورت دائمی محروم کنیم و چنین چیزی نیز در دستور کار ما قرار ندارد.
نظرات بینندگان