arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

شایعه‌ نابودی کره زمین در شهریور!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ناسا به گفته ها و اخبار مرتبط به نابودی کره زمین که قرار است در شهریور اتفاق افتد پاسخ داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سازمان فضایی آمریکا (ناسا) آب پاکی روی شایعه‌ داغ فضایی این روزهای اینترنت ریخت و گفت قرار نیست کره زمین در اثر برخورد یک سنگ آسمانی عظیم‌ الجثه در شهریور ماه نابود شود. در واقع ناسا گفته است که این اتفاق قرار نیست در ماه‌ ها یا سال‌ ها یا حتی دهه‌ های آینده رخ دهد.

نابودی کره زمین در شهریور!

شایعه برخورد شهاب‌ سنگ با زمین در ماه سپتامبر اولین بار توسط یک گروه مذهبی مسیحی به رهبری افرین رودریگز منتشر شد. این کشیش در پیغامی که در وبسایت این گروه و شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد گفت: روز داوری نزدیک است و خداوند قرار است مردم را به سزای اعمالشان برساند. همجنس‌گرایان در سراسر کره زمین پراکنده‌اند و کلیسا چیزی نمی‌گوید. در چین، آدم‌خوارها بچه‌ ها را می‌خورند و در آمریکای جنوبی خون انسان خرید و فروش می‌شود. قوانینی تصویب شده‌اند که اجازه قتل جنین را می‌دهند.

رودریگز ادعا کرد که خداوند به او تکه سنگی بزرگ، یا یک شهاب‌ سنگ، را نشان داده است که قرار است به پورتوریکو ( مجمع‌ الجزایری در شمال شرقی منطقه کارائیب در جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا) برخورد کند. طبق پیش‌‌بینی این کشیش افتادن این شهاب‌ سنگ باعث زلزله‌ ای به قدرت ۱۲ ریشتر خواهد شد که نشان‌دهنده قدرت خداوند در کره زمین است.

این کشیش به این زلزله بسنده نمی‌کند و پیش‌بینی خود را اینگونه ادامه می‌دهد که این زلزله امواجی به به اندازه هزار فیت (کمی بیش از سیصد متر) در سطح اقیانوس بلند می کند که این مجمع الجزایر را غرق خواهند کرد. ادامه این امواج و زلزله به بقیه کشورهای آمریکای لاتین و در نهایت کل کره زمین را در بر خواهد گرفت.

با آنکه رودریگز هیچ دلیل علمی برای اثبات ادعایش نداشت، اما اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شدند که این پیش‌بینی او دست به دست بچرخد تا اینکه بالاخره ناسا پا در میانی کرد و گفت: اگر قرار بود شئی‌ای به این بزرگی در یک ماه آینده به کره زمین برخورد کند، آنها باید تا به حال آن را رصد می‌کردند. هیچ دلیل علمی، حتی یک مدرک کوچک، مبنی بر احتمال برخورد یک شهاب‌ سنگ یا یک شئی فضایی به کره زمین در این تاریخ وجود ندارد.

رئیس بخش اجسام نزدیک به کره زمین در ناسا ادامه داد: هیچ شهاب‌ سنگ یا ستاره دنبال داری که ممکن است اثری بر کره زمین داشته باشند را رصد نکرده‌ایم. در واقع در صد سال آینده کمتر از یک صدم درصد امکان برخورد خطرناک یک شئی فضایی با کره زمین وجود دارد.
 
گفتنی است؛ این اولین بار نیست که شایعه نابودی کره زمین به دلیل برخورد یک شئ فضایی فراگیر می‌شود. در سال ۲۰۱۱ قرار بود ستاره دنباله‌ داری به نام الین کره زمین را نابود کند و در سال ۲۰۱۲ هم قرار بود که تاریخ بشر بنابر پیش‌ بینی مایاها از قبایل تاریخی آمریکای جنوبی با برخورد یک شهاب سنگ نابود شود.
نظرات بینندگان