arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴

توصیه رهبر معظم انقلاب پس از فوت آیت‌الله خزعلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرزند آیت‌الله خزعلی از توصیه رهبر معظم انقلاب پس از درگذشت آن عالم متقی گفت.

حجت‌الاسلام محسن خزعلی معاون دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر و فرزند مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی اظهارداشت: پس از اعلام خبر درگذشت آیت‌الله خزعلی، مقام معظم رهبری توصیه کردند که پیکر آن مرحوم در دارالزهد مشهد مقدس به خاک سپرده شود، چرا که مرحوم آیت الله خزعلی از زمان کودکی خادم‌ امام رضا(ع) بود و تمایل بسیاری داشت که پس از درگذشتش در مشهد دفن شود.
 
فرزند مرحوم آیت‌الله خزعلی در پاسخ به سوالی درباره نحوه برخورد آن مرحوم با مسائل روز و واکنش به برخی مسائل نزدیکانشان افزود: آیت‌الله خزعلی هیچ دلبستگی به دنیا نداشتند و هیچ مسئله‌ای جلودار وی در مواجهه با مسائل اصلی نظام و حمایت از ولایت فقیه نبود.

** تاکید آیت‌الله خزعلی بر لزوم وحدت اصولگرایان

خزعلی همچنین درخصوص مواضع مرحوم آیت الله خزعلی درباره جریان اصولگرایی و لزوم رسیدن این جریان به وحدت تصریح کرد: آیت الله خزعلی از مسائل پیش آمده میان اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 92 ناراحت بود و تأکید داشت که نامزدهای اصولگرا باید به فکر وحدت و همگرایی دراین جریان باشند و از هر تفرقه‌ای در اصولگرایان باید اجتناب شود.

وی تصریح کرد: در مدت اخیر هم بسیاری از شخصیتها با آیت الله خزعلی در راستای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس دهم دیدار می‌کردند که توصیه آن مرحوم به این افراد این بود که همراه و یاور رهبر انقلاب باشند تا مملکت آسیب نبیند.

** آیت الله خزعلی تاکید داشت که همه جریانات باید پشت سر رهبر انقلاب حرکت کنند

خزعلی اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله خزعلی همواره تأکید داشت که با توجه به اوضاع بحرانی منطقه و ناامنی های بوجود آمده توسط گروه‌های تکفیری- صهیونیستی، همگان باید مراقب و هوشیار بوده و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.

وی در پایان اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله خزعلی معتقد بود که همه مسئولان از هر جریان سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب قطعا دلسوز این نظام‌ هستند و همواره باید پشت سر رهبر انقلاب حرکت کنند.
نظرات بینندگان