arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴

نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی تغییر می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی خبر داد.

محمدحسن زدا با اعلام این خبر به برنامه ریزی های سازمان متبوعش در این مورد اشاره کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا اشتغال به دو شغل تاثیری در افزایش حقوق دوره بازنشستگی دارد یا خیر افزود: اگر بیمه شده غیر از دوسال آخر خدمت، در دو جا کار کند تاثیری در بازنشستگی اش ندارد.

وی درباره اینکه چرا تامین اجتماعی ملاک تعیین حقوق بازنشستگی را دو سال پایان خدمت قرار می‌دهد نیز گفت : این موضوع فسادآور شده است و برخی از آن سوءاستفاده می کنند و بیشتر از حقوق واقعی شان دریافت می‌کنند؛ در حالی که برخی افراد هم به علت آنکه دوسال آخر خدمتشان حقوق کمتری نسبت به قبل دریافت می‌کنند متضرر می‌شوند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی برای حل این مشکل برنامه ریزی کرده است گفت: جدولی تحت عنوان جدول امتیاز پردازی آماده کرده‌ایم تا بر اساس آن به همه سنوات خدمتی شاغلان امتیازی تعلق بگیرد و جمع آن امتیازات حقوق بازنشستگی را معین کند تا عدالت هم رعایت شود.

زدا افزود: در قانون برنامه پنجم یک مجوز نصفه و نیمه‌ای داده شده بود اما در سیاست‌های برنامه ششم تکلیف شده است که دولت لایحه مربوط را به مجلس ببرد. ما جدول و فرمول مربوطه را آماده کردیم که به محض تصویب برنامه ششم، به مجلس ارائه شود. اکنون برای همه جا افتاده است که دوسال آخر بیمه پردازی برای تعیین مستمری محل اشکال است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان