arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴

هوای استان ایلام در شرایط هشدار قرار گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام از قرار گرفتن هوای این استان در شرایط هشدار خبر داد و گفت: این وضعیت بدلیل افزایش حجم آلاینده های ناشی از ورود توده جدید گرد و غبار است.

علی طاهر سارایی شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به شرایط هوا، به شهروندان شهرهای مختلف استان بخصوص افرادیکه دارای بیماری های تنفسی و قلبی هستند، توصیه می کنیم در صورت امکان از حضور در فضاهای باز خودداری کنند.

وی افزود: براساس گزارش لحظه ای ایستگاه های پایش، میزان ذرات معلق موجود در هوای استان ایلام بطور متوسط دو برابر حد استاندارد است.

سارایی یادآور شد: میزان ذرات معلق در هوای شهر ایلام 260 میکروگرم در هر مترمکعب و در شرایط پایدار است که این میزان ذرات معلق حدود دو برابر حد مجاز گزارش شده است.

به گفته وی، میزان ذرات معلق در هوای شهرستان مرزی مهران 546 میکروگرم در متر مکعب در شرایط هشدار پایدار و حدود چهار برابر حد مجاز و هوای شهرستان ایوان 224 میکروگرم در متر مکعب در وضعیت پایدار و بیش از حد مجاز است. (میزان استاندارد ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم در متر مکعب است).

وی خاطر نشان کرد: میزان ذرات معلق در هوای دهلران هم اکنون 321 میکروگرم در هر متر مکعب در شرایط هشدار است.

سارایی گفت: همچنین میزان آلودگی هوا ناشی از پدیده گرد و غبار در هوای شهرستان چرداول (سرابله) 81 پی ام 5/2 در شرایط پایدار و دره شهر 54 پی ام 5/2 گزارش شده است. (میزان استاندارد پی ام 5/2 در هوا 35 است).

گرد و غبار از بامداد روز گذشته آسمان مناطق مختلف استان ایلام را در بر گرفته و روز شنبه باعث تعطیلی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی بیشتر مناطق این استان شد.
نظرات بینندگان