arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴

وزارت بهداشت: تولد نوزاد دريک سال گذشته 2.5 برابر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس اداره سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، از افزايش دو و نيم برابري تولد نوزادان در کشور خبر داد.

محمد اسلامي روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: در يک سال گذشته، تعداد تولد نوزادان از 25 هزار تولد در سال به 65 هزار تولد افزايش يافته است.

وي افزود: اين افزايش آمار نشان از توجه جامعه به سياست هاي کلي جمعيت و رويکرد مردم به نياز کشور به افزايش جمعيت است.

وي تاکيد کرد: کاهش فاصله ازدواج و تولد فرزند و کاهش فاصله به دنيا آوردن فرزند اول تا فرزند دوم، ديگر برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در تحقق سياست هاي کلي جمعيت است.

اسلامي گفت: فاصله ازدواج تا تولد نوزاد در خانواده هاي ايراني در کشور، در حال حاضر سه و نيم سال و فاصله تولد فرزند اول تا فرزند دوم خانواده ها پنج سال است که بايد کاهش يابد و به استانداردهاي سلامت برسد.

رييس اداره سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي پيشگيري از سقط جنين هاي خواسته يا ناخواسته را نيز از سياست هاي اصلي افزايش جمعيت از سوي اين وزارتخانه عنوان کرد .

مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيز از راه اندازي کلينيک هاي زناشويي و جنسي در دانشگاه هاي کشور خبر داد.

محمد اسماعيل مطلق نيز گفت: ايجاد کلينيک هاي زناشويي و جنسي، آموزش و مراقبت هاي دوران بارداري و زايمان و سلامت ازدواج، حمايت هاي وزارت بهداشت از اجراي سياستهاي کلي جمعيت در کشور است.

وي تاکيد کرد: ميزان باروري در زوجهاي جوان و نخبگان کشور سه درصد افزايش يافته است.

وي گفت: ميزان باروري در کشور يک و هشت دهم درصد است و بررسي هاي انجام شده در زمينه ازدواج و تولد در پنج ماه سال 94 حاکي از افزايش سه درصدي تولد به ويژه در گروه زوج هاي نخبه و جوان است.

مطلق افزود :اينکه اين افزايش باروري در زوج هاي با تحصيلات و درآمد بالا ايجاد شده است و نه در حاشيه شهرها و روستاها، نشان مي دهد سياست هاي افزايش جمعيت به درستي در کشور در حال اجراست.

همايش جوان و ازدواج سالم در سمنان با حضور چند مسئول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و استان سمنان با هدف ترويج جوانان به ازدواج و گسترش ازدواج هاي آسان و سالم برگزار شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان