arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴

ظریف با بان‌کی‌مون در نیویورک دیدار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به‌سر می‌برد، امروز (دوشنبه) با بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.

در این دیدار، بان‌کی‌مون با استقبال ویژه از شرکت رئیس‌جمهور کشورمان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، این توافق را موفقیتی برای صلح منطقه‌ای و جهانی توصیف و اعلام کرد که سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده همکاری کامل برای اجرای این توافق هستند.

در این دیدار همچنین موضوع کشته شدن حجاج کشورمان در حادثه اخیر مِنا از سوی محمدجواد ظریف با دبیرکل سازمان ملل متحد مطرح شد.

بحران‌های منطقه‌ای سوریه، یمن، عراق و لبنان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دبیرکل سازمان ملل با توجه به جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران خواستار همکاری نزدیک‌تر ایران با سازمان ملل برای حل این بحران‌ها شد.

ظریف در پاسخ، ضمن رد راه‌حل نظامی برای بحران‌های منطقه‌ای، گفت: ایران همواره برای راه‌حل سیاسی این بحران‌ها تلاش کرده است و همچون گذشته به همکاری خود با سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه برای پایان بخشیدن به بحران‌های منطقه‌ای از طریق مذاکرات سیاسی ادامه خواهد داد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
0
دست هم دادن یا نه؟؟ !!!!
نظرات بینندگان