arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
آیت الله جنتی:

نمی‌دانم معمای برجام چه بلایی بر سر مملکت می‌آورد / آنچه در توافق برای غربی ها حاصل شد، در جنگ با ایران به دست نمی‌آمد

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی گفت: این شورا به حرف کسی گوش نمی کند و برای تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات آتی، به قانون عمل خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله جنتی: نمی‌دانم معمای برجام چه بلایی بر سر مملکت ایران می‌آورد /  آنچه در  توافق برای غربی ها حاصل شد، در جنگ با ایران به دست نمی‌آمد
دبیر شورای نگهبان گفت: نمی‌دانم معمای برجام چه بلایی بر سر مملکت ایران می‌آورد ولی مطلع هستم که طبق گفته‌های رئیس جمهور آمریکا و سران غربی آنچه در برجام برای آنها حاصل شد در جنگ با ایران به دست نمی‌آمد.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله احمد جنتی دوشنبه شب در جمع مردم اصفهان در حسینیه بنی فاطمیه این شهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، رای مردم را حق الناس دانستند، تصریح کرد: معظم له تصمیمات شورای نگهبان را نیز حق الناس دانستند.

وی با بیان اینکه امروز عده ای درصدد کور کردن خط امام و ولایت فقیه هستند، افزود: اینها در ظاهر از ولایت فقیه پیروی می کنند اما رفتار آنها مطابق با نظرات ولایت فقیه نیست.

وی با اشاره به اینکه «اغتشاشگران در جریان فتنه سال 88 از خارج کشور حمایت می شدند»، افزود: دشمنان خارجی بطور وضوح اغتشاشگران را دوستان خود می نامیدند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه «رهبر معظم انقلاب 200 مرتبه درباره فتنه سال 88 صحبت و آن را محکوم کردند»، افزود: شورای نگهبان اجازه نخواهد داد عده ای که به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی، خط امام و ولایت فقیه اعتقاد قلبی ندارند وارد مجلس شورای اسلامی شوند و پست های مهم نهادهای تصمیم گیر کشور را در اختیار گیرند.

وی اظهار کرد: به همین دلیل، شورای نگهبان، سپاه و بسیج خاری در چشم این افراد است زیرا این پست ها، حق بچه های حزب الهی، انقلابی و مومن است.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش بیگانگان برای نفوذ در مراکز تصمیم گیر کشور، گفت: آنها می خواهند در مراکز فرهنگی ما نفوذ و فرهنگ اسلامی ما را با فرهنگ غربی عوض کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان قصد تضعیف اقتصاد، امنیت و سیاست ما را دارند، اظهار کرد: از همه مهمتر آنها قصد از بین بردن فرهنگ انقلاب را دارند و می خواهند اینطور وانمود کنند که دوران امام و انقلاب تمام شده است.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه عده ای ارتباط با آمریکا را آبرو و امنیت کشور می دانند، تصریح کرد: کسانی که این ایده را دارند، زحمات حزب الهی ها، شهدا، جانبازان و پیروان امام را نادیده می گیرند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه دشمن با تمام توان برای سرکوب و براندازی انقلاب تلاش می کند، افزود: ولی چراغ و خورشید انقلاب روشن است و نقشه آنها با تدابیر رهبر معظم انقلاب خنثی می شود.

آیت الله جنتی ادامه داد: در این زمینه رهبر معظم انقلاب هشدارهای لازم را داده اند و باید مراقب باشیم.

آیت الله جنتی خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: شما باید این مسائل را عاقلانه و با دلیل و منطق برای دیگران تبیین و بصیرت افزایی و افشاگری کنید زیرا مردم باید این موضوعات را بدانند.

وی با بیان اینکه در مسائل سیاسی و فرهنگی به روز باشید، خطاب به شرکت کنندگان گفت: انتخابات در پیش است و خط امام و انقلاب را به دیگران معرفی و از آن حمایت کنید.

دبیر شورای نگهبان در ادامه به توافق هسته ای و برنامه اقدام جامع مشترک ( برجام) اشاره کرد و گفت:  من نمی‌دانم معمای برجام چه بلایی بر سر مملکت ایران می‌آورد ولی مطلع هستم که طبق گفته‌های رئیس جمهور آمریکا و سران غربی آنچه در برجام برای آنها حاصل شد در جنگ با ایران به دست نمی‌آمد.

وی به فاجعه منا نیز اشاره کرد و گفت: این فاجعه در تاریخ حج و عمره بی سابقه بوده است.

آیت الله جنتی افزود: اینکه از 24 کشور جهان قریب به پنج هزار نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند شوخی و ساده نیست و به یقین جرمی اتفاق افتاده و این حادثه اتفاقی نبوده است.

وی گفت: از عالم نماهایی که در دنیا و کشورهای اسلامی وجود دارند و در پی این فاجعه عظیم شکوت کرده اند، تعجب می کنم.

دبیر شورای نگهبان خواستار یکپارچگی علمای اسلام برای برخورد با مسببان این فاجعه شد و گفت: در پی بی تدبیری آل سعود نزدیک به هزاران نفر جان خود را از دست دادند و اکنون زمان آن رسیده که عاملان این جنایت در یک دادگاه بین المللی محاکمه و به سزای اعمال خود برسند.

وی با اشاره به جنایات آل سعود در حمله به مردم بی دفاع یمن گفت: جهان اسلام برای مقابله با این جنایات باید به خروش آید.
نظرات بینندگان