arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴

ایران، رتبه نخست گسترش بیماری "سرطان" را کسب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مرکز تحقیقات سرطان ایران می گوید: ایران بالاترین سرعت پیش‌رونده بیماری سرطان را به خود اختصاص داده است.

دکتر محمد اسماعیل اکبری، رییس مرکز تحقیقات سرطان ایران با تاکید بر رشد فزاینده بیماری سرطان در ایران گفت: سرطان پستان شایعترین سرطان در بین زنان کشور شناخته شده است. وی گفت سالانه ١٠هزار مورد ابتلا به این بیماری در ایران گزارش می شود.
 
ابتلا به سرطان پستان در ایران طی سالهای گذشته قریب به شش درصد رشد داشته که در هیچ جای دیگر دنیا چنین رشدی به ثبت نرسیده است. وی همچنین از سرطان معده بعنوان یکی دیگر از انواع کشنده سرطان در بین زنان و مردان ایرانی نام برد.
 
دکتر اکبری با بیان اینکه "میزان ابتلا به بیماری سرطان در کشور یک پنجم شاخص کشورهای پیشرفته جهان است"، تاکید کرد: کشورهای پیشرفته با اقدامات پیشگیرانه در سالهای گذشته توانسته‌اند سیر پیش‌رونده بیماری سرطان را مهار نمایند.
 
بر پایه آمار ارائه شده از سوی مرکز تحقیقات سرطان ایران، سالانه ٩٠ هزار مورد جدید بیماری سرطان در ایران گزارش می شود که این آمار حاکی از شیوع رشد فزاینده بیماری سرطان در کشور است. همچنین دو و نیم درصد از ابتلا به انواع سرطان‌ها در ایران در سنین کمتر از ١١ سالگی رخ می دهد.
 
عدم برنامه‌ریزی جامع برای کنترل بیماری سرطان، رشد هشت درصدی جمعیت سالمندان، عوامل میکروبی و ویروسی و دخانیات از جمله عوامل افزایش رشد بیماری سرطان در کشور است.
 
ایرنا

نظرات بینندگان