arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴

افشاگر شمار قربانیان فاجعه منا برکنار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام‌های سعودی مسئول سایت رسمی وزارت بهداشت عربستان را که چند روز پیش خبر افزایش شمار قربانیان فاجعه منا به 4173 نفر را افشا کرده بود، از کار برکنار کردند.
 
به‌گزارش «العالم»، پایگاه اینترنتی «وعی» گزارش کرد: خبر افشای تعداد قربانیان فاجعه منا به سرعت به‌وسیله سایت‌های خبری و رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در جهان منتشر شد ولی چند ساعت پس از آن وزارت بهداشت عربستان خبر مزبور را تکذیب و آن را از سایت خود حذف کرد.
شبکه های خبری بلافاصله خبر دریافت شده از سایت وزارت بهداشت عربستان را ثبت و منتشر کردند.
 
خبرهای رسیده از فضای حاکم بر عربستان نشان می‌دهد که مقام‌های سعودی به مقام‌های وزارت بهداشت این کشور دستور دادند تا مسئول رسمی انتشار این خبر در سایت مذکور را از کار برکنار کنند، زیرا خاندان حاکم در عربستان اینگونه می‌پندارند که انتشار چنین خبرهایی برای آن‌ها بهای گزافی به همراه دارد.
 
برخی رسانه‌های عربستان برای تبرئه مقام‌های آل‌سعود از مسئولیت سنگین فاجعه منا، به‌صورت رسمی و غیر رسمی به تبلیغ علیه ایران پرداختند و در اقدامی قابل تامل حاجیان ایرانی و سپس حجاج آفریقایی را مقصر حادثه معرفی کرده‌اند.
 
در روز عید قربان هزاران حاجی بیت‌الله الحرام در مراسم «رمی جمرات» در منا به‌دنبال بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مقام‌های عربستان جان خود را از دست دادند که فاجعه‌ای بی‌سابقه در تاریخ حج به‌شمار می‌رود.
 
در این فاجعه هزاران نفر از حجاج کشورهای اسلامی جان خود را از دست دادند که 464 نفر آن‌ها ایرانی بودند. هنوز روند تایید هویت تعدادی از جانباختگان نهایی نشده است.
برچسب ها: حادثه منا ، قربانی
نظرات بینندگان