arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴

تکذیب ادعای فشار وزارت راه و شهرسازی به دیوان عدالت+ سند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور وزیر راه و شهرسازی، اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر فشار وزارت راه و شهرسازی به دیوان عدالت اداری در رابطه با حکم وزیر راه و شهرسازی درباره انتخابات نظام مهندسی را تکذیب کرد.

حسین معصوم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در رابطه با اظهارات امروز در جلسه استیضاح آخوندی در مجلس، در خصوص ابلاغیه وزیر مبنی بر ممنوعیت کارکنان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در انتخابات پیش روی سازمان‌های نظام مهندسی باید بگویم که چنین اظهار شد که وزارت راه و شهرسازی با فشارهایی که به دیوان عدالت اداری آورده، دستور توقف حکم انتخاباتی عقیم ماند.

وی افزود: ادعای فشار به دیوان عدالت برای حکم انتخاباتی نظام مهندسی در حالی از سوی یک نماینده مجلس مطرح شد که تاریخ صدور حکم دیوان عدالت اداری 18 شهریورماه بوده است.

معصوم با بیان این‌که بنده می‌گویم این یک اتهام به دستگاه قضا و دیوان عدالت اداری است، گفت: از طرف وزارت راه و شهرسازی به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری نیز امروز این موضوع را تکذیب کرد و این تکذیبیه را در قالب نامه‌ای به مجلس ارسال کردیم.

به گفته معصوم، سازمان‌های نظام مهندسی، یکی از نقاط رانت‌خیزانه است و با توجه به وظایفی که سازمان‌های مهندسی در توسعه و ساخت‌وساز کشور و امنیت ساخت‌وساز دارند، ایجاب می‌کرد که تدابیری ایجاد شود که آقای وزیر این تدبیر را اتخاذ کردند.

وی خاطرنشان کرد: این مشکل جدیدی نبود و آقای آخوندی با وجود این‌که می‌دانستند مبارزه با این رانت برای خودشان هزینه دارند، ولی وارد این حوزه شدند.

نظرات بینندگان