arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴

روزنامه شرق: رفتار «اصغر فرهادی» مستبدانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رفتارهای مغرورانه و مستبدانه اصغر فرهادی بارها با انتقاداتی مواجه شده است. پیش از این یکی از بازیگران جلای وطن کرده گفته بود که در حین ساخت یکی از فیلم‌ها، فرهادی او را «شکنجه» می‌کرد و موجب وارد آمدن آسیب‌هایی به او شده اما اجازه نداده که تا پایان روز به بیمارستان برود! این بار نیز جواد طوسی منتقد سینما به انتقاد از برخورد متکبرانه و غیراخلاقی اصغر فرهادی پرداخته است.
 
او در این یادداشت که روز گذشته در روزنامه شرق منتشر شد نوشته است: بنده یک ‌سال‌ونیم است که دستم به دامان اصغرآقای فرهادی برای یک گفت‌وگوی تخصصی در مجله «سینما و ادبیات» نمی‌رسد.
 
اولش مسئول برنامه‌شان، دستیار فیلم‌های‌شان بود و بعد این مسئولیت خطیر را به خانمی محول کردند و ایشان نیز گویا جمله‌ای کلیشه‌ای را درباره همه به کار می‌برند: «آقای فرهادی فعلا سخت مشغول نوشتن فیلم‌نامه جدیدشان هستند، ان‌شاءالله بعد از فراغت‌شان...» با توجه به اینکه در حد بضاعت برای اکثر قریب‌به‌اتفاق آثار فرهادی قلم زده‌ام، فکر می‌کنم حق دارم بدون واسطه با او طرف صحبت باشم و کسی مرا نپیچاند.
 
این کمترین توقع در رابطه‌ای توأمان و تفاهم‌آمیز فرهنگی است.با این پیش‌فرض‌ها، بهتر است به‌جای توسل به این‌گونه روش‌های مستبدانه و ارائه چهره‌ای استثنائی از خود و اصرار بر «بِرَندبودن» در ساحت فرهنگ و هنر، کمی فروتنانه رفتار کنیم و بپذیریم «ما هم مردمی هستیم.» 
نظرات بینندگان