arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴

وزیر اطلاعات: احتمال توطئه نرود، «شنود کردن» حرام است / تجسس در زندگی مردم باعث نا آرامی می شود و اسلام آنرا منع می کند

وزارت اطلاعات، خود را ملزم به رعایت این چارچوب ها می داند و آنجایی که باید از احکام ثانویه استفاده کند، این کار را با رعایت اخلاق اسلامی و اجازه حاکم شرع انجام می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز پنجشنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم الحرام در مدرسه فیضیه قم اظهار داشت: شنود فعل حرام است، اما زمانی که احتمال توطئه علیه نظام اسلامی شود و حاکم شرع، حکم صادر کند، می توان از آن استفاده کرد.

به گزارش «انتخاب»، علوی در ادامه گفت: وزارت اطلاعات، خود را ملزم به رعایت این چارچوب ها می داند و آنجایی که باید از احکام ثانویه استفاده کند، این کار را با رعایت اخلاق اسلامی و اجازه حاکم شرع انجام می دهد.

او با اشاره به اینکه هر حرکت و راهبردی توسط دستگاه های حکومتی که باعث نوعی استرس و نا آرامی شود، مغایر با هدف تاسیس نظام اسلامی گفت: تجسس در زندگی مردم باعث نا آرامی می شود و اسلام آنرا منع می کند.

به نوشته ایرنا، وزیر اطلاعات با بیان اینکه وظیفه نظام، اجرای احکام اسلامی، تبلیغ و برقراری امنیت است افزود: امنیت باید همراه با شادمانی، نشاط و شادکامی باشد، امنیت بی روح، موردنظر حکومت و نظام اسلامی نیست.

علوی گفت: دستگاهای امنیتی برای برقراری امنیت در جامعه نمی توانند سراغ امنیت رعب آور بروند و این امنیت باید با فضای آرامش برقرار شود.

وی اضافه کرد: رعب، ابزاری برای مدیریت دشمن است و باید از آن در برابر جامعه کفر استفاده کنیم و در همه نظام اسلامی باید آرامش حکمفرما باشد.

وزیر اطلاعات، امنیت را یکی از ضروری ترین و حیاتی ترین نیازهای جامعه بشری دانسته است و گفت: نیازی که تا زمانی که هست ملموس نیست و زمانی که از دست برود تازه قدر آن شناخته می شود.

او با اشاره وضعیت کشورهای منطقه و ناآرامی که در این کشورها وجود دارد، امنیت کشور جمهوری اسلامی ایران را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: به لطف خداوند چیزی از انفجار و نا امنی را در کشور مشاهده نمی‌کنیم.

وزیر اطلاعات افزود: البته این بدان معنا نیست که عوامل جنایت نخواستند امنیت ایران را به چالش بکشند بلکه به برکت رهبری الهی رهبر معظم انقلاب و هوشیاری نیروهای امنیتی، همدلی و هم افزایی نیروهای اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و قضایی، امنیت در ایران حکمفرماست و این امنیت محصول فداکاری این نیروها از جمله نیروهای اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

علوی با بیان اینکه امنیت حق طبیعی جامعه ایرانی است و باید برای آنها تامین شود اظهار داشت: امنیت بستر رشد، پویایی و بالندگی جامعه است و باید در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ عبودیت، هویت حقیقی یک جامعه را می سازد گفت: شکل گیری فرهنگ عبودیت در پرتو امنیت و اقتصاد امکان‌پذیر است.

او همچنین در آخر اضافه کرد: در زمینه فعالان فرهنگی و سیاسی نیز، این وزارتخانه متمایل به هیچ یک از جناح های سیاسی نیست و موجب بالارفتن جناح خاصی و یا زمین خوردن جناح خاصی دیگر نمی‌شود.

وی گفت: وزارت اطلاعات با کسانی که می خواهند امنیت کشور را برهم بریزند تعارف ندارد و با آنها برخورد خواهد کرد.
نظرات بینندگان