arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴

ریابکوف: مسکو به اطلاعات آمریکا برای عملیات در سوریه نیاز ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: ممانعت واشنگتن از به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره مواضع داعش در سوریه از موثر بودن عملیات روسیه نمی‌کاهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: امتناع آمریکا از به اشتراک گذاشتن داده‌های اطلاعاتی درباره مواضع داعش در سوریه هیچ تاثیری بر موثر بودن عملیات روسیه علیه گروه‌های تروریستی ندارد.

ریابکوف با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف به طور سیاسی در جایگاه شرم‌آوری قرار دارند، بیان کرد: پیش می‌آید که از خود می‌پرسیم این ائتلاف به نفع چه کسی می‌جنگد؟

وی ادامه داد: ما اطلاعات را از منابع بسیاری کسب می‌کنیم. بدیهی است که از تجهیزات رصد و شناسایی خود استفاده می‌کنیم. نیروی هوایی روسیه که در سوریه مستقر هستند ابزار مناسب را در اختیار دارند. ما این اطلاعات را از منابع مختلف در کشورهای دیگر به دست می‌آوریم و با همکاران خود در مرکز اطلاعات بغداد هماهنگ می‌کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیش از این از ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا خواسته بود تا مواضع گروه‌های تروریستی داعش در سوریه را در اختیار مسکو قرار دهد. از طرفی ناتو اعلام کرد که داده‌های اطلاعاتی خود را تا زمانی که روسیه از دولت بشار اسد حمایت کند به مسکو نخواهد داد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان