arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴

سردار اشتري: بسياري از حجاج به واسطه تشنگي و بدرفتاري ماموران سعودي جان باختند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به رفتار خشن ماموران سعودي در فاجعه منا، گفت: بسياري از حجاج به واسطه تشنگي و بدرفتاري اين ماموران جان باختند.

سردار حسين اشتري عصر پنجشنبه در جمع گروهي از مديران هيات هاي مذهبي اصفهان اظها داشت: نيروي انتظامي بيش از هفت هزار شهيد در عرصه نظم و امنيت و شش هزار شهيد در دفاع مقدس تقديم اين نظام کرده است.

وي ادامه داد: همچنين در اين مسير نيروي انتظامي بيش از 20 هزار جانباز که درصد بالاي آنها در اجراي نظم و امنيت در جامعه بوده است را تقديم راه دفاع از اسلام، ارزشهاي ديني و نظم و امنيت کرده است.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به فاجعه اسفناک منا، گفت: امروز مردم مسلمان دنيا عزادار هستند زيرا هفت هزار نفر زائرين در مراسم به ملکوت اعلي پيوستند که نشان از بي کفايتي، بي لياقتي و بي مديريتي رژيم سعودي است.

وي اظهار کرد: بدتر از اين فاجعه بي احساسي، بي تفاوتي و بي عاطفه بودن حکام، مسوولان و ماموران عربستان است زيرا بسياري از حادثه ديدگان به واسطه تشنگي و بدرفتاري اين ماموران جان باختند.

وي تاکيد کرد: رفتار خشن سعودي درحالي است که دين اسلام تاکيد ويژه اي بر رحم و مروت و شفقت دارد.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به شعار اين هفته گفت: منظور از اقتدار پليس اقتدار نرم نيروي انتظامي است نه اينکه قدرت متکي بر سلاح و زور و اجحاف باشد.

وي ادامه داد: نيروي انتظامي در مقابل قانون شکنان، کساني که به حقوق مردم تجاوز مي کنند و قاچاقچيان مواد مخدر مقتدرانه ولي در برابر مردم با رفتاري توام با رحمت، مهرباني و عدالت و خضوع خواهد داشت.

وي با اشاره به برنامه هاي پيش روي هيات هاي مذهبي در ماه محرم گفت: ساعات عزاداري به گونه اي باشد که مردم اذيت نشوند و از کارهايي که موجب وهن دين مي شود پرهيزشود.

سرداراشتري گفت: دفاع مقدس ما و کشور و نظام ما عجين با عاشوراي حسيني است و ما افتخار مي کنيم که سربازاني براي رهبر معظم انقلاب به عنوان بزرگ پرچمدار شيعه در جهان هستيم.

وي با اشاره به نهيب رهبر معظم انقلاب به عربستان گفت: پس از اين تهديد عربستان همکاري را از سر گرفت و اين نشان از قدرت ولايت است که بايد قدر دانست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان