arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴

شب ناآرام بيروت؛ درگيري شديد بين پليس و تظاهرکنندگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تظاهرات عصر پنجشنبه در وسط بيروت با تلاش تظاهرکنندگان براي عبور از ديوارهاي سيماني و ورود به ميدان النجمه که ساختمان پارلمان لبنان در آن واقع است ، به درگيري شديد آنها و نيروهاي امنيت داخلي(پليس) منجر شد.

به گزارش ايرنا، تظاهرکنندگان شامل چند جنبش مردمي که به عملکرد دولت لبنان از جمله در تامين برق و جمع آوري زباله ها و همچنين گسترش فساد اقتصادي در اين کشور اعتراض دارند، عصر پنجشنبه در وسط بيروت به ويژه در دو ميدان رياض الصلح و الشهداء تجمع کردند.

نيروهاي امنيت داخلي ضمن فراخوان تظاهرکنندگان به آرامش و ادامه تظاهرات مسالمت آميز تلاش کردند تا از عبور آنها از ديوارهاي سيماني و سيم هاي خاردار براي رسيدن به ميدان النجمه جلوگيري کنند.

با اصرار تظاهرکنندگان براي ورود به ميدان النجمه ، پليس ضد شورش لبنان با استفاده از خودروهاي آب پاش ، باتوم و پرتاب گاز اشک آور آنها را پراکنده کند تا نتوانند وارد ميدان النجمه شوند.

صليب سرخ لبنان اعلام کرده است که تاکنون بيش از 35 زخمي که در ميان آنها تظاهرکنندگان و نيروهاي پليس ديده مي شود، براي مداوا به بيمارستان هاي منطقه وسط بيروت منتقل شده اند.
وائل ابوفاعور وزير بهداشت لبنان به بيمارستان ها دستور داده است تا از زخمي ها استقبال وبراي مداواي آنها اقدام کنند.

پليس لبنان اعلام کرده است که در درگيري هاي با تظاهرکنندگان تعداد زيادي از نيروهاي آن زخمي شده و حتي وضعيت جسماني يک افسر وخيم است.

در بيانيه پليس لبنان آمده است که تظاهرکنندگان به سوي آنها بطري هاي آب ، مواد منفجره و سنگ پرتاب مي کنند.

براساس اين گزارش، درگيري هاي شديد همچنان در وسط بمب ادامه دارد و تظاهرکنندگان اعلام کرده اند تا زماني که همه بازداشت شدگان آزاد نشوند به خانه هايشان نمي روند.

ناظران نگران هستند که اين تظاهرات زمينه ساز يک بحران امنيتي و اجتماعي در لبنان شود.

مازن حطيط يک وکيل لبناني گفته است که نيروهاي امنيت داخلي لبنان حدود 25 تظاهرکننده را بازداشت کرده اند.

تظاهرکنندگان که عليه دولت و برخي سياستمداران لبناني شعار مي دهند از مردم لبنان خواسته اند که به آنها بپوندند.

پليس لبنان در حال تقويت نيروهاي خود در وسط بيروت است تا تظاهرکنندگان به ديگر نقاط پايتخت لبنان به ويژه بازار و مناطق تجاري نروند.
نظرات بینندگان