arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴

سیدحسن نصرالله: سعودی ها دریمن شکستی سخت خواهند خورد/ سوریه ازمرحله خطرعبورکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اطمینان داریم سعودی ها به زودی در یمن شکستی تاریخی و سخت خواهند خورد و پیروزی ملت یمن نزدیک است اما چگونه و چه زمانی فقط خداوند سبحان آگاه است.

سید حسن نصرالله در گفت وگو با شبکه ایرانی« الاهواز» خاطرنشان کرد: سعودی ها درصدد هستند تا یمن را به سرزمین سوخته تبدیل کنند، مانع وحدت و توسعه آن شوند وحتی اجازه ندهند که یمنی ها در خاک خود برای استخراج منابع طبیعی اقدام کنند تا فقیر و محتاج آنها باقی بمانند.

وی اظهارداشت: سعودی ها درصدد هستند دیکته های خود را بر ملت یمن تحمیل کنند تا این ملت درمقابل آنها زانو بزند و تسلیم شود اما یمنی ها امروز خواستار استقلال هستند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: سعودی ها درصدد هستند تا بگویند معنای انقلاب ملت یمن تبعیت محض آنها از جمهوری اسلامی ایران است اما این یک ظلم بزرگ، افترا و دروغ است.

سید حسن نصرالله گفت: ملت یمن حاضر نیست به زمان بندگی سعودی ها بازگردد و به همین دلیل آماده است قربانی بدهد، بنابر آنچه را امروز در یمن شاهد هستیم کشتار مردم این کشور است.

وی افزود: سعودی ها به همه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به عنوان وابسته های خود می نگرند و در چندین دهه تلاش کرده اند تا این معنا را جا بیاندازند و تقویت کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: سعودی ها تحمل ندارند که کشورهای همسایه آن دارای حاکمیت مردمی باشند و قدرت در آنها گردش کند و به الگو تبدیل شوند.


** طرح سعودی ها در بحرین مانند طرح صهیونیست ها در فلسطین است

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه « طرح سعودی ها در بحرین مانند طرح صهیونیست ها در فلسطین است»، خاطرنشان کرد که آنها نمی خواهند ملت بحرین به اهداف و حقوق خود دست یابد.

وی تصریح کرد: ملت بحرین بهای نبرد برای وجود را می پردازد و این نبرد تاریخی و عمیق بحرینی ها ، محدود نیست.

دبیرکل حزب الله اظهارداشت: حاکمان بحرین قدرت تصمیم گیری ندارند و بدون اجازه سعودی ها نمی توانند کوچکترین تصمیمی بگیرند.

سیدحسن نصرالله گفت: به ملت بحرین اجازه داده نمی شود به اهدافش دست یابد تا درها به داخل عربستان بازنشود تا مردم این کشور هم خواستار تغییرات شوند.

** سوریه از مرحله خطر عبور کرد

وی در ادامه این گفت وگو با بیان این که « سوریه یک جایگاه اصلی و بزرگ در محور مقاومت دارد »، تاکید کرد: مقاومت یک فاکتور بزرگ در جلوگیری از تحقق طرح های آمریکایی است و به همین دلیل می خواهند آن را از بین ببرند و ساقط کنند و این یک حقیقت است.

دبیرکل حزب الله گفت: تاکنون میلیاردها دلار برای نابود کردن سوریه هزینه کرده اند، صدها تن سلاح و ده ها هزار عنصر مسلح را از سراسر جهان به این کشور آورده اند و رسانه های جهانی و عربی را برای تحریک مذهبی به کار گرفته اند و هدف همه این ها فقط ساقط کردن سوریه و سیطره بر آن است.

سید حسن نصرالله افزود: پایداری رهبری و ارتش سوریه و بخش بزرگی از ملت سوریه عامل اول شکست طرح های آمریکایی است و این پایداری سوری ها از حمایت و همبستگی همپیمانان و دوستان واقعی سوریه برخوردار است.

وی اظهارداشت: با گذشت زمان حقایق برای ملت سوریه فاش شد و دریافتند که هدف از ایجاد بحران و به راه انداختن جنگ علیه این کشور دموکراسی نیست و با ظهور الگوی وحشی و زشت داعشی، در افکار عمومی سوریه و جهان عرب تحولی بزرگ ایجاد شد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: در سایه تحولات داخلی ، منطقه ای و بین المللی ، در سوریه از مرحله خطر عبور کرده ایم و پرونده سوریه به زودی وارد مسیر جدیدی می شود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: اکنون که جهان واقعیت ها را می بیند احتمال رسیدن به یک راه حل سیاسی جدی برای پایان بحران و جنگ در سوریه وجود دارد.

** انقلاب اسلامی نعمت بزرگ

وی در ادامه این گفت وگو تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک نعمت بزرگ برای ملت ایران و مسلمانان است اما مشکل کسانی هستند که این نعمت را نشناخته و شکر گذار آن نیستند.

دبیرکل حزب الله گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری امن و با ثبات ، دارای اراده و حاکمیت مردمی و همچنین کشوری آماده و قوی است که جایگاه خود را در معادله های منطقه ای و بین المللی حفظ و تثبیت کرده است.

سید حسن نصرالله افزود: باید سپاسگزار نعمت وجود نظام جمهوری اسلامی و نعمت وجود یک رهبر شجاع و پرهیزگار که مانند ایشان در این دنیا وجود ندارد، باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران نبود اکنون کشورها و ملت های منطقه کجا بودند؟ ما از واقعیت هایی که مشاهده کرده ایم سخن می گوییم و نسل ما این نعمت بزرگ الهی را دیده است و می بیند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: همه ما باید در منطقه در کنار یکدیگر بایستیم و نباید از مسئولیت های بزرگ فرار کنیم و به مسائل جزئی سرگرم شویم زیرا اگر در پرونده های بزرگ خسارت ببینیم ، در همه چیز ضرر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: اگر همه ما مسئولیت خود را برعهده بگیریم، قادر خواهیم بود مستکبران ، ستمگران و چپاولگران را شکست دهیم ، برای سرنوشت خود تصمیم بگیریم ، منطقه و کشورخود را بسازیم و آرزوهایمان را محقق نماییم.

سید حسن نصرالله اظهارداشت: شبکه ها و رسانه هایی که صدای حق و حقیقت هستند حتی با وجود امکانات کم تاثیرزیادتری از صدها شبکه ماهواره ای دارند که میلیاردها دلارهزینه می کنند تا مردم را با دروغگویی گمراه کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان