arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴

ادامه عملیات شکستن محاصره فرودگاه کویرس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات شکستن محاصره فرودگاه کویرس در حومه شرقی حلب با پشتیبانی جنگنده‌های روسیه منطقه راهبردی «الجبول» پاکسازی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل فارس، نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی از ماه گذشته عملیاتی را برای شکست محاصره فرودگاه «کویرس» در حومه شرقی حلب آغاز کردند و در گام نخست عملیات موفق شدند کنترل مناطق راهبردی «تل ریمان»، «النعام» و «الصالحیه» در اختیار بگیرند.

از صبح امروز نیز همزمان با عملیات زمینی نیروهای سوری، جنگنده‌های روسی به شدت مواضع تروریست‌های داعش را در اطراف فرودگاه مورد هدف قرار دادند و اتاق عملیات عناصر تروریستی داعش را در روستای «الجبول» در نزدیکی ایستگاه حرارتی واقع در شرق منطقه «السفیرة» در حومه شرقی استان حلب به طور کامل منهدم کردند.

با حملات دقیق جنگنده‌های روسیه، نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی هجومی و پس از درگیری چند ساعته با تروریست‌ها، کنترل روستای «الجبول» را بطور کامل در اختیار گرفتند.

به گزارش فارس، نیروهای سوری پس از پاکسازی کامل روستای راهبردی الجبول، در حال محکم کردن مواضع خود در این منطقه هستند و پیشروی به سمت مناطق شمالی از جمله «جدیدة تل سبعین و القطبیة» آغاز کردند.

فرودگاه نظامی کویرس تنها نقطه نظامی در کنترل ارتش سوریه در ریف شرقی استان حلب است و نیازهای اساسی نیروهای مدافع فرودگاه از طریق بالگردهای ارتش سوریه تامین می‌شود.
نظرات بینندگان