arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴

جوان دربند عربستان: آخرین فردی نیستم که به خاطر ظلم کشته می شوم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پدر «علی باقر محمد النمر» جوان شیعه دربند عربستان اعلام کرد: پسرم از سرنوشت خود در زندان خبر داد و گفت که آخرین فردی نیستم که به خاطر ظلم کشته می شوم.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری سومریه نیوز گزارش داد: این جوان شیعه عربستانی، اکنون در سلول انفرادی یکی از زندان های ریاض به سر می برد.

پدر این جوان از مجامع بین المللی خواست بر دولت عربستان فشار آورند تا از اعدام پسرش منصرف شود و گفت: حکم علی برای اجرا به نزد سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان فرستاده شده است.

محمد النمر با بیان اینکه پسرش کاری جز شرکت در یک تظاهرات مسالمت آمیز کاری نکرده است، تصریح کرد که به همراه همسرش حدود یک ماه است که از دیدن فرزندنشان حتی برای 10 دقیقه محروم شده اند.

وزارت امور خارجه عربستان در زمینه اعلام کرد که ریاض با هرگونه دخالتی در امور داخلی خود مخالف است و آن را قاطعانه رد می کند.

پارلمان اروپا روز گذشته (پنجشنبه) نیز با تصویب قطعنامه ای از عربستان خواست تا حکم اعدام علی باقر محمد النمر را به حال تعلیق درآورد.

این جوان عربستانی در سال 2012 در حالی که 17 ساله و زیر سن قانونی بود، به دلیل شرکت در تظاهرات ضد دولتی در استان شیعه نشین قطیف در منطقه شرقی عربستان، بازداشت و حکم اعدام وی در ماه می (اردیبهشت/خرداد ) 2014 صادر شد.

خانواده علی باقر محمد النمر دلیل اصلی بازداشت فرزندشان و صدور حکم اعدام برای وی را رابطه خویشاوندی او با شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه برجستان عربستان عنوان می کنند.

نهادهای حقوق بشری از جمله کارشناسان مستقل کمیته حقوق بشر سازمان ملل از عربستان خواسته اند تا حکم اعدام علی محمد را لغو کند.
نظرات بینندگان