arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

زاکانی:نمی توانند آبستراکسیون را نقد کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون ویژه برجام ارجاع طرح اقدام متقابل هسته‌ای ایران در اجرای برجام به کمیسیون امنیت را خلاف آئین‌نامه و قانون دانست.

علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در نشست‌خبری که عصر امروز (شنبه) در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، با تشریح جریان بررسی برجام در کمیسیون مطبوعش، گفت: ما در بررسی برجام بی‌طرفانه، دقیق و متقن عمل کرده‌ایم و حتی کسانی که علیه کمیسیون صحبت می‌کنند هیچ اشکال فنی مطرح نکرده‌اند که این نشانگر دقیق بودن گزارش کمیسیون است.

وی ارجاع طرح اقدام متناسب هسته‌ای به کمیسیون امنیت را خلاف آئین‌نامه داخلی مجلس دانست و گفت: کسانی که ادعای قانون‌مداری می‌کنند با این کار غیرقانونی، آئین‌نامه را نقض کردند و حتی کمیسیون ما را به عنوان یک کمیسیون فرعی لحاظ نکردند که این کارها در تاریخ خواهد ماند.

زاکانی با بیان اینکه فراکسیون اصول‌گرایان مجلس در مقابله با طرح برخی نمایندگان که فردا در صحن مطرح خواهد شد، منطقی عمل خواهد کرد، اظهار داشت: کسانی که خودشان مبدع فراکسیون بودند و جلسه کمیسیون ویژه را ترک کردند امروز نمی‌توانند آبستراکسیون را نقد کنند، لذا ما حضوری منطقی و مستدل در دفاع از حقوق مردم خواهیم داشت.

وی گفت: متأسفیم از اینکه طرح مهم هسته‌ای را چند ساعته در کمیسیون امنیت بررسی و تصویب کردند و حتی به آئین‌نامه که تصریح دارد باید 10 روز در کمیسیون مهلت داده شود، توجهی نکردند.

زاکانی با اشاره به تخریب‌هایی که علیه کمیسیون برجام می‌شود، گفت: اینکه می‌گویند 6 نماینده به گزارش رأی داده‌اند، خلاف واقعیت است. چرا نمی‌گویند اگر 6 نماینده رأی داده‌اند چند نماینده رأی منفی داده‌اند؟ خوب اگر این‌طور باشد ما هم می‌گوییم آقای دکتر نبویان و آقای دکتر زاهدی که رأی‌شان در موافقت با گزارش کمیسیون بود و رأی وکالتی ندادند را هم لحاظ می‌کنیم تا تعداد آرای موافق به 8 برسد.

رئیس کمیسیون ویژه برجام با بیان اینکه فرافکنی علیه گزارش کمیسیون برجام در تاریخ ثبت خواهد شد، اظهار داشت: ما مطابق خرد جمعی و رأی اکثریت عمل کرده‌ایم و البته کارمان به عنوان کمیسیون ویژه بررسی برجام تمام نشده، چرا که آئین‌نامه مهلتی برای پایان عمر کمیسیون‌های تخصصی لحاظ نکرده است. مثلاً برخی کمیسیون‌های تخصصی مجلس دو دوره است که فعالیت می‌کنند و کسی به آنها ایراد نمی‌گیرد.

وی افزود: هیچ نماینده‌ای موافق مطلق و هیچ نماینده‌ای حامی رد مطلق برجام نیست، مگر تعدادی انگشت شمار، اما ما برای دفاع از حقوق ملی پیشنهادات و طرح‌هایی داریم که قطعا آن را دنبال خواهیم کرد.

زاکانی گفت: بهترین طرح و پیشنهاد این است دو فراکسیون اصولگرای مجلس با هم بنشینند و گفتگو کنند و بدون حق وتو درباره برجام، تصمیم‌گیری کنند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
43
بیشتر مردم با برجام موافقند صلاح نیست نمایندگان مردم تصمیمی بر خلاف خواست مردم بگیرند
نظرات بینندگان