arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

گزارش نیمه نخست بازی تیم ملی ایران مقابل یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم ملی امید فوتبال ایران در نیمه نخست دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات غرب آسیا، مقابل تیم ملی امید یمن به پیروزی دست یافت تا نیمی از راه صعود به فینال را طی کرده باشد.

  از مرحله نیمه‌نهایی مسابقات غرب آسیا که در کشور قطر در حالی برگزاری است، تیم ملی امید فوتبال ایران امروز از ساعت 20:45 در ورزشگاه الریان به مصاف تیم ملی یمن، دیگر تیم صعود‌کننده به این مرحله از مسابقات رفت که در پایان نیمه نخست شاگردان محمد خاکپور توانستند با یک گل رقیب خود را شکست دهند و 45 دقیقه دیگر تا صعود به فینال این مسابقات فاصله داشته باشند.

گزارش نیمه نخست بازی

گل: در حالی که دقایق زیادی از ابتدای بازی نگذشته بود، رضا علیاری، نفوذی را از سمت راست دفاع یمن انجام داد که پاس زمینی و سریع ارسال شده توسط او به محوطه جریمه را دروازه‌بان یمن به طور ناقص دفع کرد و در برگشت، مهرداد محمدی گل نخست ایران را وارد دروازه کرد.

بازیکنان یمن که خود را شکست‌خورده می‌دیدند فشار را بر دروازه ایران زیاد کردند که شوت مهاجم این تیم را محمدرضا اخباری از کنج دروازه بیرون کشید تا کماکان بازی یک بر صفر به سود ایران دنبال شود.

یمنی‌ها دست‌بردار نبودند و این بار سانتر هافبک این تیم در حالی که به طور تصادفی راه دروازه را در پیش گرفته، با عکس‌العمل خوب دروازه‌بان ایران همراه شد.

پس از حملات متعدد یمنی‌ها نوبت به بازیکنان ایران رسید و این بار هم، مهرداد محمدی شوتی را از پشت محوطه جریمه روانه دروازه یمن کرد که این توپ با بدشانسی به دیرک افقی دروازه این تیم برخورد کرد.

در ادامه بازی هم هر دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای را بدست آوردند اما در گلزنی ناموفق بودند تا بازی در نیمه نخست با همان یک گل محمدی به پایان برسد.

ترکیب تیم ملی ایران: محمدرضا اخباری، روزبه چشمی (کاپیتان)، علی کریمی، شاهین ثاقبی، علیرضا نقی‌زاده، حسین فاضلی، احسان پهلوان، صائب محبی، محمدرضا دانشگر، رضا علیاری، مهرداد محمدی. سرمربی: محمد خاکپور

در دیگر بازی این مرحله تیم ملی قطر، میزبان رقابت‌ها، پذیرای تیم ملی سوریه بود که سوری‌ها توانستند با دو گل میزبان را شکست دهند و به بازی پایانی راه یابند. بازی فینال این رقابت‌ها روز دوشنبه برگزار می‌شود.

آخرین قهرمانی ایران در این مسابقات به سال 2008 بازمی‌گردد و شاگردان خاکپور در تلاش هستند ضمن رسیدن به هماهنگی بیشتر در این مسابقات، بار دیگر جام قهرمانی را به ایران بیاورند.

شاگردان محمد خاکپور در مرحله گروهی با کسب پیروزی دو بر صفر مقابل یمن و تساوی دو بر دو مقابل عربستان و لطف تفاضل گل بیشتر به این مرحله از بازی‌ها راه یافته بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان