arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

اهتمام‌ وزارت‌ اطلاعات‌ برای‌ جلوگیری‌ فساد‌ و‌ اختلاس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات تمام توان خود را برای جلوگیری از بروز فسادها به کار می‌گیرد تا شاهد بروز و تکرار اختلاس‌ها نباشیم، چراکه معتقدیم شنیدن اینگونه اخبار، مردم را ناامید می‌کند.

حجت‌الاسلام سید محمد علوی بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری هرمزگان با بیان اینکه نعمت خدمت به مردم شامل هرکسی نمی‌شود، اظهار داشت: پاسخ این نعمت را باید با خدمت‌ دادن به مردم جبران کرد.

وی به فرارسیدن ایام سوگواری محرم اشاره کرد و ادامه داد: در فرهنگ اسلامی ما انسانی در پیشگاه خداوند محبوب‌تر و مقرب‌تر است که از فرصت‌‌هایش برای خدمت به مردم استفاده کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه فرصت‌ها از یک سو مقطعی برای خدمت و از سویی امکان دارد فرد مسئول دچار فراموشی پیرامون وظایف اصلی خود و لغزش شود، خاطرنشان کرد: همواره باید خود را برانداز کنیم تا بتوانیم آسیب‌های خود را شناسایی و آنها بزداییم.

علوی با بیان اینکه روایت‌های دینی برای مدیران و مسئولان از اهمیت بالاتری برخوردار است، تبیین کرد: گاهاً انسان بدون اینکه خود بداند دچار لغزش، اشتباه و آسیب‌ می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیران و مسئولان همواره باید از انتقاد و پیشنهادات اربابان رجوع استقبال کنند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: انسان به طور آهسته وارد باتلاق فساد می‌شود و راه جلوگیری از ورود به فساد شنیدن انتقادات و شناسایی افکار و اندیشه‌های مفید و انجام اعمال نیکوست.

علوی با بیان اینکه نباید هیچ‌وقت خود را مصون از اشتباه بدانیم، تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید وزارت اطلاعات با اشراف و صیانت از دستاوردهای خدمتگزاران نظام، حمایت خود را با تمام همت و صادقانه ادامه می‌دهد و در عین حال باید توجه داشت وقتی مسئولی دستش به خطا می‌رود، آسیب‌ها و تبعات شامل جمع و عموم می‌شود و از جایگاه مردم ناچاریم جلوی خطاها و آسیب‌ها را بگیریم.

وی یادآور شد: وزارت اطلاعات تمام توان خود را برای جلوگیری از بروز فسادها به کار می‌گیرد تا شاهد بروز و تکرار اختلاس‌ها نباشیم، چراکه معتقدیم شنیدن اینگونه اخبار، مردم را ناامید می‌کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دین ما دین اخلاق است، افزود: باید با مردم با روی خوش و اخلاق نیکو با تأسی از سیره پیامبر اکرم(ص) و اربابان رجوع برخورد کنیم.

این وزیر دولت یازدهم تشریح کرد: مدیریت را باید از پیامبر اکرم(ص) آموخت، چراکه طی 23 سال ملتی را که به صورت قبایلی زندگی می‌کرد به درجه‌ای از اتحاد و قدرت رساند که علاوه بر دستیابی به انسجام توانستند ابرقدرت‌های آن دوره را از پای درآورند و این امر عقلانیت و علم بالای نبی اکرم (ص) را می‌رساند که در این میان آن چیزی که نبی اکرم(ص) را متمایز می‌کند‌، اخلاق خوب ایشان است.

علوی اضافه کرد: باید با مردم با فروتنی و سعه‌صدر برخورد کنیم، چراکه نمی‌توانیم با اعتبار و مال، اعتماد و رضایت مردم را به دست آوریم.

وی عنوان داشت: تکریم مردم رضایت آنها را بالا می‌برد و امنیت را افزایش می‌دهد و این در تمامی کلام و سیره اهل بیت(ع) همواره جاری بوده است و باید شأن خود را بالا برد و در خود و جامعه خود‌بازدارندگی ایجاد کرد.

وزیر اطلاعات توضیح داد: باید زمینه را برای کار و حضور مردم در بازار کار فراهم کنیم و رفع بیکاری‌ها باید به دست مردم و کارآفرینان صورت گیرد، باید به مردم فرصت داد تا آنها در زمینه‌های کارآفرینی و اقتصاد خود را نشان دهند.

علوی تبیین کرد: باید از سرداران عرصه اقتصادی تکریم و تقدیر کنیم، نه اینکه با رفتاری نامناسب فضا را برای سرمایه‌گذاران ناامن کنیم.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات امروز خود را حامی سرمایه‌گذارانی می‌داند که با کارآفرینی گام در راه ایجاد اشتغال و تقویت عرصه می‌کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اگر جامعه از نظر اقتصادی و اجتماعی با توجه به اصول و آرمان‌های دینی رشد کرد، آنگاه می‌توان از این جامعه انتظار فرهنگ بالنده داشت.

علوی خاطرنشان کرد: در سایه «اقتصاد و امنیت، امنیت برای اقتصاد» است که می‌توان سرمایه‌گذار جذب کرد و بر این عقیده‌ایم که هرچه این حوزه‌ها تقویت شود حامیان امنیت کشور نیز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تقدیر می‌کنیم که برجام را تصویب کردند، به فاجعه منا و جان‌باختن جمعی از حجاج و هموطنانمان به دلیل بی‌تدبیری رژیم‌ آل‌سعود اشاره کرد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی نیز با تمام توان پیگیری خود را در باب روشن شدن این موضوع به کار می‌گیرد.

این مسئول در پایان شهادت سردار همدانی را نیز تسلیت گفت و تأکید کرد: روح و جسم سردار همدانی به هم بند نبود و روحش جلوتر از جسمش حرکت می‌کرد و وجود او همواره سرشار از عشق به مستضعفان بود، در حالی که می‌توانست در تهران در بهترین مناصب فعالیت داشته باشد، راه سوریه و دفاع از مظلومان و اسلام را در پیش گرفت.
منبع: فارس
نظرات بینندگان