arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

آخرین وضعیت جسمانی زائر زنجانی مشکوک به کرونا ویروس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: حال زائر زنجانی مشکوک به کرونا ویروس خوب است و جای هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

  علیرضا بیگلری ظهر امروز(دوشنبه) در حاشیه همایش نوجوان، ایمنی و سلامت، در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت حجاج زنجانی، اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در مراسم حج امسال شاهد بودیم تمهیدات و اقدامات بهداشتی و درمانی لازم برای ورود حجاج به استان اندیشیده شده بود که روز گذشته اولین گروه حجاج زنجانی وارد استان شده و در همان ابتدای ورود مورد بررسی قرار گرفتند که در این بین یک نفر مشکوک به کرونا ویروس شناسایی و به ستاد عملیاتی بیمارستان ولیعصر (عج) منتقل شد که خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و تنها بنابر احتیاط فرد شناسایی شده در بیمارستان بستری شده است.

وی افزود: صبح امروز نیز از این زائر زنجانی عیادت کرده و حال عمومی وی خوب است و مردم نگرانی خاصی در این خصوص نداشته باشند. همچنین نتایج آزمایش‌های صورت گرفته تا پایان امروز در دست خواهد بود. در ضمن وضعیت حجاج به طور کلی از آنچه که تصور ما بود خیلی بهتر است، زیرا اقدامات بهداشتی و آموزش‌های مورد نیاز از عربستان و داخل کاروان‌ها آغاز شده بود.

این مسئول با اشاره به رعایت نکات بهداشتی از سوی حجاج و سایر مردم، تصریح کرد: اگر مردم به نکات بهداشتی گفته شده توجه لازم را داشته باشند و رعایت آن‌ها را جدی بگیرند مشکلی پیش نخواهد آمد و این شرایط را به خوبی و با آرامش پشت سر خواهیم گذاشت.

بیگلری با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، عنوان کرد: طبق روال هر سال تمهیدات لازم برای این ماه اندیشیده شده است، به طوری که برنامه جامعی در این زمینه طرح‌ریزی شده، زیرا بسیاری از عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) برای عرض ارادت به عتبات ‌عالیات سفر خواهند کرد. همچنین در راستای رعایت نکات بهداشتی در حوزه توزیع نذورات نیز اقدامات قابل توجهی در نظر گرفتیم، در ضمن برای کمک به مسائل بهداشتی در استان‌ها مرزی به عنوان استان معین از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان