arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

عادل به قول خود عمل می کند؟

سوال اولي كه در اين ماجرا به ذهن مي رسد اين است كه آيا فردوسي پور به قول خود عمل مي كند و بحث هفته گذشته را اين هفته نيز ادامه مي دهد يا خير و سوال مهمتر بعدي اينكه از بين نصيرزاده و براتي كداميك حقوقي اند؟ هوشنگ نصيرزاده ليسانس مديريت دولتي دارد و داراي 4مدرك بين‌المللي از فيفا در زمينه مديريت ساختار تشكيلات فوتبال و اداره باشگاه‌هاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه 90 دوشنبه شب هفته گذشته پس از گزارشي در خصوص هادي نوروزي، دو مهمان ويژه داشت. طي اين برنامه محمدزاده رئيس براتي يا نصيرزاده كداميك حقوقي‌اند؟ / عادل به قول خود عمل می کند؟سابق كميته اخلاق و احمدرضا براتي كارشناس حقوقي كشورمان به بحث پرداختند بحثي كه البته مدعي جديدي نيز پيدا كرده است.
 
 اعلام آمادگي
هوشنگ نصيرزاده رئيس كميته حقوقي و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال در خصوص آن برنامه گفت: «شايد كمتر از يك دقيقه فرصت در اختيار من قرار گرفت تا از طريق تلفن در برنامه 90 صحبت كنم اما به دليل ضيق وقت عادل فردوسي پور به بينندگان برنامه، من و ديگر مهمانان حاضر در استوديو قول داد كه هفته آينده ادامه اين بحث را در برنامه اش پيگيري كند. بنابراين از مجري برنامه 90 خواهش مي كنم حتما به قولش عمل كند.» وي با اشاره به اينكه براي تك تك موارد ذكر شده و ايرادهايي كه براتي به اساسنامه و مقررات فدراسيون فوتبال گرفته پاسخ قانع‌كننده دارد تصريح كرد: «من ثابت مي كنم وقتي يك فرد از پشت ميز مدرسه بدون اطلاعات فوتبالي در چنين برنامه اي حضور پيدا مي كند كاري جز انتقال مطالب حقوقي خام به ذهن مردم نمي تواند انجام دهد.»
 كداميك حقوقي اند؟

سوال اولي كه در اين ماجرا به ذهن مي رسد اين است كه آيا فردوسي پور به قول خود عمل مي كند و بحث هفته گذشته را اين هفته نيز ادامه مي دهد يا خير و سوال مهمتر بعدي اينكه از بين نصيرزاده و براتي كداميك حقوقي اند؟ هوشنگ نصيرزاده ليسانس مديريت دولتي دارد و داراي 4مدرك بين‌المللي از فيفا در زمينه مديريت ساختار تشكيلات فوتبال و اداره باشگاه‌هاست.

از سال 1361 داوري را در خوزستان با درجه سه شروع كرد و در سال 1376 با درجه ملي، داوري را كنار گذاشت. سابقه ۷۳۳ قضاوت را در كارنامه‌اش دارد آن هم نه فقط به عنوان داور كه بيشتر به عنوان كمك داور ! از آن پس به عنوان كارشناس امور داوري و البته حقوقي فوتبال شناخته مي‌شود كه اين بخش حقوقي جاي بحث دارد. وي از سال 1378 به عنوان مدرس دوره‌هاي مديريت فوتبال با فدراسيون همكاري كرده است. وي البته تا مدت‌ها تنها عضو كميته يك نفره كميته حقوقي و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال بود كه بعدها اعضاي جديدي به اين كميته اضافه شدند! احمدرضا براتي اما با رتبه 36 كنكور سراسري در مرحله اول و رتبه‌اي بهتر در مرحله دوم باعث راهيابي وي به دانشگاه شهيد بهشتي شد تا ليسانس حقوق را از اين دانشگاه دريافت كند. وي دوره فوق ليسانس خود را در رشته حقوق خصوصي (Private Law) و با موضوع پايان نامه (بررسي جنبه‌هاي حقوقي قراردادهاي فوتبال) پشت سرگذاشت. اخذ پروانه كارآموزي وكالت دادگستري در سال 1380 با رتبه 22، قبولي در امتحان وكالت پايه يك دادگستري با رتبه 16 (اخذ پروانه وكالت پايه يك 1382)، داور جوان عضو مركز داوري اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران (YOUNG ARBITRATOR)، اخذ گواهينامه دوره عالي تخصصي حقوق و قراردادهاي نفت و گاز (انستيتو مهندسي نفت دانشگاه تهران) از جمله دوره‌هاي طي شده و سوابق احمدرضا براتي است. وي همچنين معاونت حقوقي اتحاديه باشگاه‌هاي فوتبال ايران را از سال 1388 تا كنون بر عهده داشته و عضو كميته بدوي صدور مجوز حرفه‌اي باشگاه‌هاي فوتبال ايران نيز هست. در عرصه بين‌المللي نيز براتي عضو جامعه جهاني حقوق ورزش بوده و گواهينامه حقوق فوتبال از اسپانيا، گواهينامه مديريت فوتبال از فيفا، گواهينامه TMS از فيفا (سيستم الكترونيك ثبت نقل و انتقال بازيكنان فوتبال) و گواهينامه دوره MARKETING (بازاريابي براي فوتبال)، گواهينامه دوره آموزشي مبارزه با دوپينگ را اخذ كرده است. تسلط كامل وي به زبان انگليسي باعث شده در مورد قوانين فيفا اطلاع‌رساني خوبي داشته باشد و البته تلاش زيادي داشته تا واقعيت‌هاي قضائی فوتبال ايران را بيان و تصميمات نادرست قضائی را بازگو كند. در مساله تغيير نام ليگ امارات و خليج فارس در سايت فيفا وي صادقانه تلاش بسياري داشته است. نكته جالب اينكه نصيرزاده براي عضويت در كميته حقوقي اي ف سي رد شد اما احمدرضا براتي به عضويت اين كميته كنفدراسيون فوتبال آسيا درآمد!

منبع: آرمان
َ
نظرات بینندگان