arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

واکنش خبرگزاری اتریش به آزمایش موشک بالستیک عماد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با آزمایش نسل جدید موشک های بالستیک ساخت وزارت دفاع ایران با نام «عماد» ، خبرگزاری رسمی اتریش «آپا» (APA) این موشک را به عنوان جایگزین شهاب 3 معرفی کرد.
آپا به نقل از سردار سرتیپ پاسدار «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران در خصوص مشخصات موشک بالستیک عماد نوشت: این موشک از نوع زمین به زمین و توسعه یافته است و تمامی مراحل طراحی و ساخت آن را متخصصان ایرانی انجام داده اند.
خبرگزاری اتریش ادامه داد: «در غرب، نگرانی هایی همیشه در خصوص این که ایران می تواند با موشک شهاب 3 که دارای برد بیش از دو هزار کیلومتر است ، به راحتی به رژیم صهیونیستی حمله کند، وجود داشته که این ترس پس از توافق هسته ای در اواسط ژوئیه 2015 بین ایران و غرب کاهش یافته است.»
آپا در عین حال به نقل از «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز نوشت: ایران هیچوقت قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد و تنها برای بالا بردن ظرفیت نظامی خود برای دفاع از ایران، سامانه های موشکی اش را تقویت می کند.
ساخت موشک «عماد» توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع صورت گرفته و نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است و همچنین قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان