arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

مذاکره با مرزبانی عراق برای تردد زائران اربعین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده مرزبانی خوزستان از انجام مذاکرات با مرزبانی ها و پایانه های کشور عراق برای تردد زائران حسینی در ایام اربعین خبر داد.

سردار عبدالله نظرپور، عصر امروز دوشنبه در حاشیه اجلاس مشترک با مسئولان و مرزبانان خوزستان در فرمانداری خرمشهر در جمع خبرنگاران به هدف برگزاری این اجلاس اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش رو بودن مناسبت اربعین حسینی و مشکلات شناسایی شده در هر دو مرز شلمچه و چذابه بنا بر نیاز احساس شده تصمیم به برگزاری جلسات با مرزبانی و پایانه های کشور عراق گرفته شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات ناشی از وجود گروهک های تروریستی، درگیری های موجود در شمال این کشور و نیاز به اتخاذ تمهیدات امنیتی، برگزاری جلسات متعدد با مرزبانی ها و پایانه های کشور عراق یک ضرورت قلمداد می شد.

فرمانده مرزبانی خوزستان از برگزاری جلسات متعدد دیگری در سطح مرزبانی ها در خاک عراق برای بررسی همه جانبه موارد مرتبط با تردد زائران حسینی خبر داد و گفت: در تلاش برای تسریع در خدمات رسانی به زوار حسینی، جلسات مشترکی با مرزبانی ها و پایانه ها در کشور عراق داشته ایم. در این جلسات تمام مشکلات مطرح و سعی در برطرف کردن آنها در سال جاری در محل پایانه های شلمچه و چذابه شده است.

نظرپور اقدامات انجام شده طی شش ماهه اخیر در این راستا را برشمرد و تصریح کرد: در بحث ارتقای زیرساخت، گیت گذرنامه، روان سازی تردد و فراهم سازی امکانات رفاهی اقدامات بسیار وسیعی صورت گرفته است.

وی تعداد زائران امسال را بیش از سال گذشته پیش بینی کرد و از فراهم سازی امکانات مورد نیاز برای خدمات دهی به این جمعیت انبوه خبر داد و بیان کرد: امسال در شلمچه و چذابه ۲۰ گیت گذرنامه پیش بینی و مقرر شده تا با کمک جمهوری اسلامی ایران به همین تعداد نیز در عراق فراهم شود.

فرمانده مرزبانی خوزستان در پایان یادآور شد: کشور عراق نیز در مقابل متعهد شده که نیرو و امکانات را فراهم کرده تا بتوان زائران را به صورت شبانه روزی عازم زیارت عتبات ساخت.
منبع: مهر
برچسب ها: مرزبان ، تردد ، زائران ، اربعین
نظرات بینندگان