arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

عملیات تروریستی داعش در مسکو خنثی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چند تروریست وابسته به داعش که قرار بود عملیات تروریستی را در سامانه حمل و نقل عمومی مسکو به انجام برسانند، دستگیر شدند.

 به نقل از آسوشییتدپرس، سازمان ضدتروریسم روسیه امروز از خنثی کردن طرح تروریستی گروه تکفیری-صهیونیستی داعش در مسکو پایتخت این کشور خبر داد.

سازمان ضدتروریسم روسیه با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: برخی از این تروریست ها در سوریه آموزش های کافی را برای عملیات های تروریستی دیده بودند و به همراه چند فرد دیگر قصد داشتند در سامانه حمل و نقل عمومی مسکو به یک حمله تروریستی مبادرت نمایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مأمورین این سازمان افرادی که برای اجرای یک حمله تروریستی در مسکو در تلاش بودند را پیش از آغاز عملیات در یک آپارتمان دستگیر کردند.

سرویس امنیت فدرال روسیه نیز در این باره اعلام کرد: در جستجوی این آپارتمان یک بمب دست ساز به همراه ۵ کیلوگرم ماده منفجر کشف شده است. دو نفر از چند تروریست بازداشت شده، توسط تروریست های داعش آموزش دیده بودند و قرار بود در مسکو عملیات تروریستی را به انجام برسانند.

نهاد امنیتی مذکور اعلام کرد که این افراد قبل از آغاز عملیات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در سوریه به مسکو وارد شده بودند.

روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر  سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند
منبع: مهر
برچسب ها: داعش ، تروریسم ، تکفیری ، داعش
نظرات بینندگان